Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Verder zou ik proberen haar wat losser in de mond te krijgen, zonder grove hulp. Ik zou heel simpel en basis beginnen. Been is naar voren, dus hand weg!! En proberen op je zit terug te komen. Zelf zou ik er dan niet om geven of je pony nageeflijk loopt of niet! Gewoon heel basis rijden of aan de hand werken. Probeer je pony ook op je stemcommando te laten reageren._tarja_ schreef:Ik denk dat het een wisselwerking van jullie beide is. Misschien is je pony van zijn eigen al niet lekker te rijden en doordat jij steeds grover en sterker in je hulp wordt komt dat ook niet ten goede.
Ik werk zelf regelmatig met mijn pony aan de hand, dit werkt altijd heel goedVerder zou ik proberen haar wat losser in de mond te krijgen, zonder grove hulp. Ik zou heel simpel en basis beginnen. Been is naar voren, dus hand weg!! En proberen op je zit terug te komen. Zelf zou ik er dan niet om geven of je pony nageeflijk loopt of niet! Gewoon heel basis rijden of aan de hand werken. Probeer je pony ook op je stemcommando te laten reageren.
Heel duidelijk in je hulpen worden dus! Been is naar voren en jezelf lang maken enz. is terug komen! Probeer daar veel overgangen in te rijden! Wanneer je dat voor mekaar hebt, komt de nageeeflijkheid wel weer vanzelf!
Weet je ook zeker dat je pony verder niks mankeerd
Wat zegt je eigen instructeur-instructrice ervan...
CxX schreef:Nou ik krijg niet echt les ik krijg wel aanwijzingen en zoo maar niet echt les zou ik wel willen maar ik kan niemand vinden.