O-benen en moeilijk achterhand gebruik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

O-benen en moeilijk achterhand gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 19:23

Oke, ik heb een probleempje met 1 van mn shets
Hij is veel te vroeg ingereden door een vorige verzorgster die ook nog eens verkeerd reed. Zijn rug is dus erg geforseerd en slap. Opzich hebben we dat er aardig uitgekregen met werken aan de hand en longeren met dubbele lijnen (heb het profesioneel geleerd)
Hij kan goed ontspannen en hals strekken is allemaal geen probleem. Ook een DA heeft geconstateerd dat de rugproblemen wel degelijk over zijn hoewel hij nooit een echte sterke rug zal krijgen. Erop klimmen doen we dus ook niet.
maar dan nu het probleem, hij heeft O-benen. en niet zo'n klein beetje ook, zijn achterbenen (met name links) zet hij dan ook volledig NAAST de massa. de achterbenen gaan wel tot halverwege de buik (zwaarte punt) als ik met hem werk en rechts achter zit er goed onder maar linksachter niet.
Hoe kan ik dit nou oplossen? Hij kan eigenlijk alles behalve rijden dus niets is onmogelijk om te proberen.
Longeren, dubbele lijnen, werken aan de hand alles kan die!

Lise81

Re: O-benen en moeilijk achterhand gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:59

Veel rechtrichten, aan de dubbele longe. Daarnaast even met de hoefsmid overleggen (misschien iets aanpassen d.m.v. bekappen of beslag). Daarnaast is hij misschien zo gebouwd, daar kan ie best oud mee worden denk ik als hij verder niet zwaar wordt belast.

_Christine

Re: O-benen en moeilijk achterhand gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 17:50

Lise81 schreef:
Veel rechtrichten, aan de dubbele longe. Daarnaast even met de hoefsmid overleggen (misschien iets aanpassen d.m.v. bekappen of beslag). Daarnaast is hij misschien zo gebouwd, daar kan ie best oud mee worden denk ik als hij verder niet zwaar wordt belast.

Ja idd, hij heeft er geen last van volgens mij maar zodra je gaat werken lijkt het me toch niet goed (en zeker ivm met mijn rug)
Ik zal idd eens met de HS overleggen!
Rechtrichten doe ik al erg veel met hem!