Thiedemann ook met springen en dressuur??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowMerel

Thiedemann ook met springen en dressuur??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 00:08

Hoi,
Mijn pony is een kruising tussen een Arabier en een NRPS dus er zit veel arabisch bloed in en is dus erg snel vooral met springen.. Dan gebruik ik altijd een Thiedemann maar ik wil weten of dit wel goed is voor mijn pony en of ze daar niet rugklachten of andere dingen van kan krijgen..
BEDANKT!!
Groetjes Jolien

Joonas

Re: Thiedemann ook met springen en dressuur??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:24

Met springen kun je beter een martingaal gebruiken. Een thiedeman kan nog wel eens los gaan hangen en zeker als je hoger springt gevaar op leveren.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:31

springen met een tiedemann is heel erg gevaarlijk, doordat hij zijn hals niet uit kan strekken boven de sprong.

ik heb met mijn pony een keer gehad toen ik aan het dressuurrijden (met tiedemann) waren en ze opeens over de bakrand sprong en we samen plat op het beton landen.

zonder tiedemann waren we waarschijnlijk beter aangekomen Vork

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:28

Springen inderdaad maar niet doen, dressuur kan prima! Mits je hem goed gebruikt ga dus niet zelf aanklooien maar vraag iemand die er verstand van heeft, je er mee te helpen!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:35

Zou er zoals de anderen ook al zeggen niet mee gaan springen, ik dressuur er overigens ook niet mee, alleen soms met een buitenrit als mijn haf een tijd niet buiten is geweest, heel fris is of een blessure heeft gehad. En ook al kan je er goed mee overweg, je paard blijft een dier, kan altijd iets onverwachts gebeuren.. gebruik met het springen inderdaad een martingaal kan het minste mee mis gaan. Maar dat is mijn mening.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:03

martingaal met springen kan makkelijk, maar kzou gene thiedemann gebruiken als k jou was Knipoog want dan kan je paard zen nek niet meer strekken boven de sprong.
ooit is op kamp was ook een meisje die haar pony met een thiedemann sprong, maar die pony had ook problemen met het strekken van zijn hals, en viel steeds bijna.
maar dressuur met een thiedemann kan prima Pling

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:05

ik sluit me bij de rest aan, bij springen raad ik een thiedemann ten zeerste af maar inderdaad martingaal of borsttuig.. bij dressuur kan een thiedemann wel gewoon