Paard dat steets weer omhoog komt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bloem_

Paard dat steets weer omhoog komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 21:04

Ik had eigelijk een klein vraagje.
Ik heb een verzorg pony Jimmy:)
Hij wordt bereden met stoot.
Met stoot gaat hij meestal na een tijdje wel een beetje aan de teugel:)maar zodra je de stoot eraf haalt en je kneed heel rustig gaat hij tog heel erg hoog lopen:(
en ook als hij een beetje nagevelijk wordt en je gaat overgangen rijden komt hij vaak wel weer een beetje omhoog
Boos!
ik had dus de vraag of jullie tips voor me hebben dat hij niet zo snel meer omhoog komt..
Alvast bedankt:)

Eefke85

Re: Paard dat steets weer omhoog komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:34

ontspannen, dat is de enige oplossing.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:16

Weet je zeker dat het zadel goed past? En dat het paard verder geen pijntjes heeft?
Daarnaast zou ik zonder stoot gaan rijden als je bovenstaande vragen positief kunt beantwoorden en les gaan nemen en je door gediplomeerde instructie's laten helpen.
Een stoot is een dwang middel en - zoals Eefke85 zegt - is ontspanning het beste. Ook kan je - bij voldoende vaardigheid - eens proberen aan de longe te werken met ontspanning, dan kan je zelf zien hoe de rugspieren zich bewegen en kan je je paard ontspannen trainen, zonder ruitergewicht (en dus LAST).

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:29

Been geven, zelf ontspannen en het allerbelangrijkste: les nemen, dan komt het vanzelf wel goed.

XXHiskeXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 15:05

als mijn pony omhoog komt dan zet ik mijn handen wat breder en lekker spelen. Halthouden is idd geen oplossing want dan loopt ie natuurlijk niet nagefelijk maar trek je hem als het ware in de krul op een manier die helemaal niet goed is Knipoog je moet ook altijd voorwaarts rijden. Ik hoop dat het je lukt Haha!

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 21:40

XXHiskeXX schreef:
als mijn pony omhoog komt dan zet ik mijn handen wat breder en lekker spelen. Halthouden is idd geen oplossing want dan loopt ie natuurlijk niet nagefelijk maar trek je hem als het ware in de krul op een manier die helemaal niet goed is Knipoog je moet ook altijd voorwaarts rijden. Ik hoop dat het je lukt Haha!

ik ga mn best doen:) Knipoog maar Hij gaat al steets lager lopen:) en ik voel het ook aan mijn handen dan:P dat mijn paardje onder bij beter gaat lopen!!:) voral tegen voordig als ik op de lange zijde midden draf doe!!:)