Naar beneden kijken.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita__

Naar beneden kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:44

Ik had een vraag aan jullie allemaal!
Ik kijk onder het rijden vaak naar beneden en niet alleen met paardrijden maar ook op de fiets.
Dus eigenlijk let ik niet op maar ik doe dat automatisch omdat ik vroeger altijd veel keek of ik op het goeie been zat en met de fiets om te kijken of ik nergens in reed ect.

Nou wil ik aan jullie vragen of jullie soms een manier weten om het af te leren
Houd het wel vriendelijk AUB.

Groetjes!

Waikiki

Re: Naar beneden kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:51

Tsja ik kan me nog herinneren dat mijn instructrice altijd naar kinderen riep die gingen springen: "Hoe veel vingers steek ik op?" Vaak deden die kinds ook hun hoofd naar beneden over de sprong, maar nu moesten ze wel omhoog kijken, want ze moesten kijken hoe veel vingers er op gestoken waren.
maar dat is alleen voor het springen, verder zou ik het niet echt weten. Misschien proberen er de hele tijd bewust van zijn, en extra overdreven je hoofd naar boven doen, dat het voor jouw gevoel zo erg is dat je bijna naar boven kijkt, maar iig kijk je gewoon voor je eigen uit.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:54

Ik had dat ook met paardrijden. Ik doe het nu niet meer omdat ik nou goed voel op welk been ik rijd en als ik soms naar beneden kijk zegt me leraar gelijk dat ik naar voren moet kijken Tong uitsteken.
Ik denk dat je er ineens mee stopt en anders moet je met je leraar of lerares afspreken of hij of zij er op wilt leten en je een sijntje wilt geven.

Suc6 !

Groetjes.

Nikita__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:57

Maar ik zit nu niet meer op les , dat was vroeger nog ..
Nu rijd ik gewoon pony's maar toch valt het mij vaak op bijv. op fotos dat ik naar beneden kijk.

Maar ik kan altijd aan die eigenaars vragen of ze een sein willen geven.

Groetjes!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:58

les nemen? Pling

Nikita__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 16:00

Nou nee Tong uitsteken Ik ben er van af gegaan omdat de maneges hier in mijn buurt geen fatsoelijk les kunnen geven.

Terwijl ik toch al 5 jaar rijd is het altijd hetzelfde!

Ik ga bijna een paardje huren en een vriendin van mij ( 21 ) ga ik daqn vragen of ze me af en toe les wil geven die rijd al M met haar paard namelijk.

maar ik heb 5 jaar les gehad:P
En nu wil ik toch wel ff zelf weten wat ik met rijden doe!

Tong uitsteken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:01

Maar les nemen kan nooit kwaad. Anky heeft toch ook nog les? Als je er echt vanaf wilt moet je les nemen!
Bedoel je nou dat je 5 jaar geen les hebt gehad?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:02

waar reed je dan eerst?

Nikita__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 16:05

Ik bedoel dat ik juist al 5 jaar WEL les heb gehad!
Ik reed eerst bij Manege Bruin ik woon namelijk in Den Helder!
Maar ik wil professioneel les dus ik ga nu die vrouw van 21 vragen Lachen En dan ga ik wedstrijden rijden tot ik in M klasse zit!

Nikita__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 16:06

Maar die manegepony's zijn daar ook niks.
Als ik nou een eigen paard of pony had wist ik het allang dan was ik nog heel lang op les gebleven!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:10

Je moet niet de schuld geven aan de manegepony's.
Die zijn verzuurd door de manegeruiters Knipoog die zijn degene die te lopen plukken en rukken.
Je moet hun niet de schuld geven, die hebben nietvoor dat werk gekozen!
En waarom zou je maar tot de klasse M willen gaan, en niet hoger?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:11

Dat iemand nou toevallig M rijdt wil nog niet zeggen dat ze goed les kan geven. Goede les blijft belangrijk hoe lang je ook rijd.

Heb mijzelf afgeleerd om naar beneden te kijken door in een buitenbak te rijden waar in de verte een rij bomen stond.

Als ik naar beneden keek kon ik die bomen niet zien. Hield ik mijn hoofd goed dan kon ik de bomen wel zien. En dan maar blijven opletten of ik de bomen nog kon zien.

Voor jou is vast ook wel zo'n punt te bedenken waar je op kan letten.

Nikita__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 16:14

Ja bedankt voor de tip !:)

Idd kunnen die manegepony er niets aan doen!

Maar ik bedoel ze hebben van die ouwe pony's en dan geef ik de manege de schuld ze kunnen er wel een paar nieuwe pony's bij doen met een beetje pit en een paar leuke beginnerspony's !

Ik zie niemand daar meer enthousiast rondlopen!

Nikita__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 16:15

Ik heb haar zien lesgeven!:)
Het is beter dan op manege Bruin.

Ik wil wel hoger dan M maar ik ben meestal wel zenuwachtig dus ik weeet niet of ik dat red!:P

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:21

Meer op de omgeving letten, auto's tellen oid! Ik had het ook heel erg, mijn instructrice liep gekke bekken naar mij te trekken en ik had niets door Bloos

Nikita__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 16:27

Haha Tong uitsteken Ja maar ik zou het toch wel willen afleren misschien is meer op de omgeving letten juist wel goed:)
Maar dan is het probleem weer Tong uitsteken dan krijg ik te horen let je nog op ?:P

Nouja ik vind het maar lastig hoor!:P

Ik zal het proberen en als er verbetering is laat ik het jullie weten!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:30

Ik doe het ook altijd, gewoon kijken hoe de pony loopt..

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:31

ik doe dat ook heelll vaak! Je moet denken dat er bijv. op de muur van de manege een paarden hoofd staat en je moet proberen te voelen of je paard aanleuning heeft. Ik kijk omdat ik een paardenhoofd veel mooier vind dan de saaie bakrand:P

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:29

WD-V --> RT-P

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:33

Vraag of iemand anders er ook op wil letten, en hou jezelf voor steeds naar de bomen te kijken. Dan heb je een vast punt en iets om naar te kijken.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:40

ik ben ook meestal geld aan het zoeken, kijken hoe m'n pony loopt Knipoog En dan denk ik eraan het niet te doen, en als ik ergens anders mee bezig ben dan kijk ik toch weer naar beneden Ja
dus ik heb hetzelfde maar helaas geen tips voor je!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:48

same problem here... mocht de gouden tip hier voorbijkomen geef me dan even een seintje Knipoog
Ik kreeg het gister ook steeds te horen toen iemand me even wat tips gaf om m'n bijrijdpaardje beter te laten lopen, en tsjah.. toen ik vooruit keek en goed de volte in keek (en alle andere tips opvolgde) voelde ik haar inderdaad beter lopen.. dus nu ga ik mijn best doen om eraan te denken en ik probeer geregeld les te nemen om op mijn 'vingers getikt te worden'... ik zou dus ook les nemen als ik jou was! succes

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:32

Helpt echt heel goed als je zelf aan het rijden bent: Elke keer als je langs de A komt bewust denken: kijk ik vooruit?

Zul je merken dat je elke keer weer omhoog moet knikken. Knipoog Maar na een tijdje gaat het automatisch beter. Lachen

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:34

casperrr schreef:
Tsja ik kan me nog herinneren dat mijn instructrice altijd naar kinderen riep die gingen springen: "Hoe veel vingers steek ik op?" Vaak deden die kinds ook hun hoofd naar beneden over de sprong, maar nu moesten ze wel omhoog kijken, want ze moesten kijken hoe veel vingers er op gestoken waren.
maar dat is alleen voor het springen, verder zou ik het niet echt weten. Misschien proberen er de hele tijd bewust van zijn, en extra overdreven je hoofd naar boven doen, dat het voor jouw gevoel zo erg is dat je bijna naar boven kijkt, maar iig kijk je gewoon voor je eigen uit.

Ja! Dat doe ik ook, ik heb erg de neiging om naar m'n paard te kijken, en val daarom naar voren, nu ga ik altijd 'sterren kijken', naar het dak van de rijbaan, of de blauwe lucht/wolken/weetikveel, vogels ofzo Tong uitsteken en ga daarom ook beter rechtop zitten, mn benen liggen dan beter, mn hele zit wordt beter!

dus ga maar vogeltjes kijken ofzo, het voelt echt overdreven, maar het went vanzelf! dan moet je ook voelen wat er onder je gebeurt in plaats van dat je het ziet Lachen