Na een lange periode rust heb ik besloten om het rijden met mijn verzorgpaard weer op te pakken.
Alleen :
Hij is al behoorlijk oud,rond de 20,meer weten we niet over hem.
Hij heeft een zware peesblessure gehad(9december 2006 genezen verklaard!!)en een lichte peesirritatie
Van de DA mag hij weer 5x per week bereden worden,tot max een uur per keer en ook voor dressuur.
Dus hij geeft groen licht!
Hij heeft artrose maar zoals jullie weten rust roest.
Ik ga hem weer oppakken,hem berijden tot hij klaar is voor een privéles(draf en galop opbouwen)en op 5min wandelafstand kan ik in een manège privéles volgen voor een halfuur per keer.Of meer
Wat vinden jullie zelf ervan?
Indien er positieve reacties zijn had ik nog een vraag(ik weet by god niet of ik een topic hierover moet openen,dus modjes,zeg het maar als het fout is!):
Alhoewel ik tegen het bit ben ben ik van plan hem te gebruiken tijdens het 'trainen' en op buitenritten bitloos(dit doen we al een jaar bijna)maar aangezien ik bang ben hem op de verkeerde manier te rijden heb ik bovenstaande dus besloten.
Mijn vraag is dus:
Ik rij normaal met een enkelgebroken trens,nu heb ik gehoord dat deze niet goed is en tegen het gehemelte kan aankomen,welke bit is dan ook goed voor deze training?Dubbelgebroken?Met rolletjes?
Liefst geen leer of een stang en trens