Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Giorgio_x schreef:haah ik moet juist de kont van me pony naa rbuiten gooien in de volte, maar nou even een tip daar voor om het te voorkomen. probeer je pony met een ligt stelling naar buiten te laten lopen op de volte. hij kan dan niet zijn kont naar buiten gooien zo probeer je dat af te bouwen door steeds iets dichterbij de juiste stelling te komen. succes er mee!
Pashon schreef:werk vooral aan het rechtrichten van je paard. werk hem goed los op beide kanten, zo te horen zit je paard vast op de rechterhand. ook is het verstandig om een goede intructeur te nemen die je hierbij helpt.
mariska1989 schreef:Misschien een idee om eerst het paard wat sterker te maken door middel van longeren op het galop aanspringen. Dan worden ze onder het zadel ook al snel beter. (eigen ervaring) En misschien een idee om op de ac lijn aan te springen, ter hoogt van D of G aan te springen, met normale buiging.
mariska1989 schreef:Laat hem er maar vandoor gaan
Hij stopt vanzelf hoor!
Nu laat je hem zijn gang gaan, het ziet ernaar uit dat hij nog niet vele respect voor je heeft? Longeren is toch wel een basis die je naar mijn idee alle gangen zou moeten kunnen beheersen.