Moeilijk te ontspannen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BE_GENTLE
Berichten: 2905
Geregistreerd: 10-09-06

Moeilijk te ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 14:52

Hallo,

Mijn pony kan zich heel moeilijk ontspannen, na een tijdje kan ik hem laag rijden in de stap maar zodra ik weer ga aandraven is het weer kop omhoog en recht vooruit en wordt dan vrij sterk waardoor je hem niet netjes laag kan rijden..
Ook vind hij het erg moeilijk om voorwaarts neerwaarts te lopen zodra hij neerwaarts loopt en ik weer been geef vliegt zijn hoofd weer de lucht in en kan ik weer van voor af aan beginnen..
Ik krijg les en het is al beter dan dat het eerst was maar ik zie nu weinig vooruitgang er in zitten, de pony heeft L1 gelopen maar nooit echt mooi ontspannen nageefelijk..
Met hulpteugels wil ik liever niet rijden omdat ik vind dat dit op een gewone manier makkelijk op te lossen is maar weet alleen niet zo goed hoe..

Wie heeft er tips voor mij zodat hij meer gaat ontspannen..

malloesje

Berichten: 3421
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Twente

Re: Moeilijk te ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:54

Probeer iig altijd je been eraan te houden, ook al voelt ie wat heet en gespannen aan. Het paard moet je been leren vertrouwen en vaak blijken hete paarden ook luie paarden te zijn. Veel tempowisselingen rijden en overgangen. De beendruk moet wel doorkomen maar moet niet te scherp zijn, zodat hij er van schrikt. Probeer je grondtempo wat laag te houden en veel voltes en wendingen. Bij spanning even verder proberen, wil het niet weer terug naar de stap waar die wel ontspant.