Hallo,'
ik heb een verzorgpaard die ik 2x per week rijd. Ik weet verder niet echt veel over zijn verleden behalve dat hij veel op strand heeft gelopen en dus ook 1 favoriete kant keeft waar hij beter op loopt.
nu heb ik laatst van de eigenaar gehoord dat hij rechtsom zijn linker achterbeen dus verder zet dan zijn andere achterbeen. Zij zei dat hij dit altijd al heeft gedaan en er verder geen last van heeft.
Nu is het alleen met rijden erg raar om te voelen, als hij op die kant loopt zit ik dus echt veel meer heen en weer te wiebelen. vooral in draf, dan kan ik bijna niet netjes stil zitten.
ook in galop heb ik er last van, zeker die kant op duurt het zeker een half rondje voor hij in galop zit, en valt er dan heel snel uit (rondje al) na die galop is hij ook heel erg uit balans met draven en ik dus ookk, en voor hij weer rustig draaft zijn we al een half rondje verder.
Zijn er misschien dingen die ik kan doen om dat ene been er gelijk onder te krijgen? Ik zal er eens op letten met longeren, heb het ook pas van de week gehoord.
groetjes