Beetje moeilijk probleem met rijden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L_ola

Beetje moeilijk probleem met rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:33

Sins kort hebben we een paard erbij ( jonge volbloed ) en rijden gaat steeds meter maar nu heb ik toch echt een probleem... Mijn beste vriendin. ( laten we haar even flügel noemen ) Rijd altijd met mij samen, op mijn pony gaat dat echt heel goed maar met de volbloed gaat eht niet zo goed. Ik rijd er meestal eerst even op, dan loopt ze heel soepel en makkelijk met een klein boogje in de nek. Dan rijd Flügel er even op en als ik er dan terug op ga loopt ze heel anders als ervoor met hoofd naar boven, onregelmatige gangen waardoor ik in het zadel klap ( niet goed voor de rug dus... ) maar wat ik er nou aan doen?!? IK geef mijn vriendin al advies hoe ik haar laat lopen en dan probeert ze het ook echt te doen maar op de een of andere manier lukt het echt niet....
Wat moet ik nou doen?!
Groetjes!

L_ola

Re: Beetje moeilijk probleem met rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:35

Echt niemand ?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:37

Je moet niet binnen 1 minuut antwoordt verwachten, beetje geduld Clown

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:40

Laat je vriendin een goede instructeur zoeken die haar echt goed kan helpen, anders heb je kans dat het paard een beetje verpest wordt denk ik. Ook al bedoeld je vriendin dat natuurlijk niet zo en doet ze dat niet expres. Misschien klikt het ook wel niet zo met haar en je paard en dan kan ze erbeter niet meer op gaan denk ik.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:44

Mindfields schreef:
Laat je vriendin een goede instructeur zoeken die haar echt goed kan helpen, anders heb je kans dat het paard een beetje verpest wordt denk ik. Ook al bedoeld je vriendin dat natuurlijk niet zo en doet ze dat niet expres. Misschien klikt het ook wel niet zo met haar en je paard en dan kan ze erbeter niet meer op gaan denk ik.

Het probleem is :
Als je van gewicht wissel ( ik ben klein en licht en zei groot en wat zwaarder )
Als zei erop zit no problemo, maar als je dan van ruiterwissel doet ze heel even heel moeilijk, daarna is er niks meer van te merken en het klikt wel tussen hun en dat ik het probleem niet denk ik Lachen

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:20

ondanks we allemaal (als het goed is)op de zelfde mannier leren rijden, rijden we toch allemaal anders en heeft iedereen andere "truukjes". Clown
als je op een dag steeds van paard wisselt kan dat miss verwarrend zijn en duurt het even voor het paard weer omgeschakeld is.
ik zou niet steeds van paard wisellen maar de ene dag op de ene rijden en de andere dag op de andere en je vriendin idem. Pling

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:24

Als je dit helemaal wilt, moet je een vaste ruiter voor je jong volbloedje kopen. Zo simpel. (imo) Een paard is altijd anders bij andere ruiters..

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 21:31

Soet schreef:
Als je dit helemaal wilt, moet je een vaste ruiter voor je jong volbloedje kopen. Zo simpel. (imo) Een paard is altijd anders bij andere ruiters..

Natuurlijk wil ik haar zelf blijven rijden en mijn vriendin ook, maar het probleem gaat al steeds beter wand ik heb met haar gepraat Lachen