Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik hier nou mee moet. Misschien hebben jullie tips? Ze is laatst nog bij de paardentandarts, en VA geweest, dus iets lichamelijks zal het niet zijn.
Tessaar schreef:Hebben ze haar alleen in de wei laten staan dan? Dat is het stomste wat je kan doen! Een paard is een kudde dier en als ze iedereen ziet vertrekken en zij alleen achterblijft, is het meer dan logisch dat ze uit der dak is gegaan!! Nooit alleen achterlaten!! Vraag dan of iemand haar meeneemt.
Citaat:Zodra ze steigert, moet je haar gelijk een slag voor der hoofd geven (zit toch in de buurt). Een meisje bij mij op stal deed het met de handvat van een zweep (wel rubber!) en dit werkte ook.
annebe schreef:Citaat:Maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik hier nou mee moet. Misschien hebben jullie tips? Ze is laatst nog bij de paardentandarts, en VA geweest, dus iets lichamelijks zal het niet zijn.
Ik zou hier niet zeker van zijn... dit klinkt namelijk niet zozeer dat een paard dominant is, maar eerder pijn heeft.
Je hebt al een VA en tandarts laten komen, maar zij kunnen niet zien wat een osteopaat wel kan voelen.
Ik heb ook sinds 3 weken een nieuw paard en bij de vorige eigenaar begon hij op een gegeven moment met bokken, dit was voor mij gelijk een teken dat dit paard pijn had aan zijn rug.
Osteopaat Margritta Holtman was binnen een week terplaatste (voor de 2de behandeling van mijn haflinger) en wat bleek.... mijn nieuwe paardje was een grote blokkade en zat vol met spanning in zijn rug.
Alsjeblieft, stop met rijden, en haal er een osteopaat bij.
http://www.osteopathiepaard.nl zijn hanteren nette tarieven
.marijkedam schreef:Tessaar schreef:Hebben ze haar alleen in de wei laten staan dan? Dat is het stomste wat je kan doen! Een paard is een kudde dier en als ze iedereen ziet vertrekken en zij alleen achterblijft, is het meer dan logisch dat ze uit der dak is gegaan!! Nooit alleen achterlaten!! Vraag dan of iemand haar meeneemt.
urselin schreef:Citaat:Maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik hier nou mee moet. Misschien hebben jullie tips? Ze is laatst nog bij de paardentandarts, en VA geweest, dus iets lichamelijks zal het niet zijn.
Ik zou hier niet zeker van zijn... dit klinkt namelijk niet zozeer dat een paard dominant is, maar eerder pijn heeft.
Je hebt al een VA en tandarts laten komen, maar zij kunnen niet zien wat een osteopaat wel kan voelen.
Ik heb ook sinds 3 weken een nieuw paard en bij de vorige eigenaar begon hij op een gegeven moment met bokken, dit was voor mij gelijk een teken dat dit paard pijn had aan zijn rug.
Osteopaat Margritta Holtman was binnen een week terplaatste (voor de 2de behandeling van mijn haflinger) en wat bleek.... mijn nieuwe paardje was een grote blokkade en zat vol met spanning in zijn rug.
Alsjeblieft, stop met rijden, en haal er een osteopaat bij.
http://www.osteopathiepaard.nl zijn hanteren nette tarieven
.
-herrinneren hun nog dat ze dat vorig jaar ook gedaan heeft, op ong hetzelfde tijdstip. Hoop dat het daaraan ligt, wat zo kan het bij mij dus niet verder.) maar bij jou ligt de situatie wel totaal anders, omdat het een pas gekocht paard is en ook omdat ze bij de vorige eigenaar braaf was. Als er niets fysiek de oorzaak is, zou ik je gewoon aanraden om les te pakken. Het kan inderdaad ook zijn dat je paard nog niet helemaal gewend is aan zijn nieuwe omgeving, er zijn paarden die er maanden over doen om zich op een nieuwe plek thuis te voelen. Ik weet een pony waarbij het ong 1maand heeft geduurd en een andere ong 3maanden (hij was wel braaf maar je kon echt merken dat hij zich niet echt thuis voelde. Sommige paarden uiten zich anders, dus jouw paard kan dat doen door lastig te zijn, wat ook het gedrag van op stal zou kunnen verklaren). Naar buiten gaan kan ik voorlopig ook niet (hoewel ik dus ook wél wil), dus trek je er niet te veel van aan, je paard kan nog op de wei dus dat is prima.
Ik hoop dat het zo beter blijft gaan. Wat je ook nog zeker kan doen is grondwerk. Het is een fijne afwisseling voor je paard en daarbij leren ze respect te hebben voor hun leider (jij dus
)