Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Daarom dubbel uitkijken bij een blessurepaard. Wat ik zelf eigenlijk regelmatig doe bij een jong paard is hem vastzetten en dan het ding achter de kont vastmaken. Dan maak ik de andere kant vast aan de longeersingel en zorg ik dat het in een beweging vastgehaakt kan worden aan het bit. Als ik in de bak kom, ga ik vast goed staan, laat ik iemand anders het dign aan het bit doen, en als die andere weg is em goed voorwaarts houden zodat er geen ongelukken gebeuren, dit doe ik alleen met paarden waarvan ik denk dat ze een beetje raar gaan doen. De rest klungel ik zelf zo dat het wel goed gaat. 
komt ie weer als nieuw uit.!
Tot mijn verbazing zat er niet eens een singel bij, wat ik voor dat geld wel had verwacht.
) 
Kendra schreef:Ook ik ben een 'pessoa-fan', ben overigens wel van mening dat je goed moet weten wat je aan het doen bent. Een sukkeldrafje heeft m.i. weinig effect, voorwaarts longeren is juist bij deze teugel van groot belang. Waar je voor op moet passen is dat je 't spul niet te kort zet, je kunt je paard der gigantisch mee de spierpijn in longeren, hij kan in principe geen kant op - dat is het voordeel, maar ook de reden waarom je voorzichtig moet zijn. Ik vind het een fijne teugel, maar laat graag af en toe even iemand meekijken om zeker te weten dat ik het goed doe.
, ze durfde toen niet eens te lopen!! Ik heb hem eigenlijk altijd op de laagste stand staan! je moet wel zorgen ze ze lekker doorlopen, geen sukkeldrafje!!
Bij de Divoza was die 50 euro, maar ik dacht, met de verzendkosten erbij zal het ongeveer wel hetzelfde zijn als bij een ruitersportzaak. Dus een vriendin van mij zou hem voor mij meenemen. Bleek dat ding 70 euro!! Als dat ding toch een miskoop blijkt...En gelijk maar een nieuwe neoprene longeersingel erbij gedaan, dus ik ben weer blut. Het ziet er wel ingewikkeld uit op het oog, en ik er zit dus geen beschrijving bij. Grote kans dat ik behoorlijk sjacho ben vanavond!