Het rijden ging net lekker, heb besloten per 1 januari te gaan starten, heb het geregeld op de ponyclub alles....en nu, na 4 weken zomerstop qua lessen, waar ik iets meer dan normaal heb buitengereden enz. lijk ik niks meer met Tiko aan te kunnen!
Ik zit er echt heel erg mee, hij heeft nooit perfect, constant rond gelopen, maar hij gaf (desnoods pas na een tijdje) behoorlijk na, en liet mij zeg maar, zitten in het zadel.
Maarnu

Hij loopt in stap redelijk normaal, kont eronder, en nagegeven...hij komt wel nog af en toe omhoog met zijn koppie, zodra hij weer beneden is geeft hij vrij direct na, het gaat ook mooi gelijk, het lukt me te drijven in de tact van de beweging, het lukt zelf om op het juiste moment na te geven, en ook enige verzameling en verruiming in de stap lukt. Ook zijn geven zijgangen niet erg veel problemen. Dan draaf ik aan......alles weg!!!
Hij drukt zijn rug weg, laat mij niet zitten, de tact weg, trekken vastzitten!!! Opeens...hoe kan dit?? De galop is nooit erg goed geweest, en die is niet extreem verslechterd!
Hier voor deed hij dit wel is als ik aan het begin van de training aandraafde, maar dit was vrij snel over. Vooral links houdt hij ontzettend vast, en in zo'n mate dat ook sturen moeilijk wordt en 'spelen' zo ongeveer kracht gaat vergen!
Vandaag voor het eerst een slof om gehad...heel los gehouden en niet de hele tijd 'opgepakt'. Op de rechterhand liet hij nu wel los, maar links niet! hij gebruikte wel ook op links zijn rug, hij drukte hem niet zo erg weg, maar hij bleef vasthouden! Ik kon hem later, zonder slof wel naar beneden krijgen op de rechter hand, hij gebruikt toen wel zijn rug goed, maar hij gaf niet helemaal na...heel raar..hij gaf wel na...maar toch ook weer niet

Ook ging het op een minder fijne en ontpsannen manier dan normaal en was ik een stuk minder vriendelijk in mijn hand dan ik wil!!
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, en hoe dit opeens kan komen??
En alleen in de draf

Ik snap het echt niet, ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik word er behoorlijk wanhopig van, ik dacht dat we eindelijk op de goede weg waren...en dan dit