mijn pony van ( net ) 4 jaartjes jong, loopt thuis erg lekker, goed rond, lekker ontspannen, ook wel goed aan het been, springt thuis ( bijna ) altijd aan in de goede galop,
en dan op wedstrijden, in stap, draf gaat het perfect ( zo denkt de jury er gelukkig ook over
) maar elke keer in de galop gaat het mis ( en dan vooral op rechts ) ze springt ( bijna ) altijd verkeerd aan! terwijl ze het thuis zo netjes doet! ik geef wel de goede hulpen ( denk ik ) namelijk binnenbeen op singel, buitenbeen achter, beetje achterover leunen, lichte stelling naar binnen, diep& rond rijden ... maar toch gaat het telkens fout en het comentaar van de jury is ( telkens weer ) "in het begin dacht ik dat het 2 winstpunten werden heel netjes maar toen kwam die galop.... " toen had ik dus 1 winstpunt op zich ook wel goed, maar toch jammer als je weet dat je er 2 had kunnen hebben! ik heb al 2 X per week les en diegene begeleid mij ook op wedstrijden enz. maar misschien hebben jullie nog tips hoe je, je hulpen nog beter kan geven dat ze eerder in de goede galop aan springt !?liefs daphne
maar wat een goeie oefening kan zijn is dat je hem of haar op een rechte lijn (ac-lijn) een paar keer aan laat springen in de galop die jij wil als dat goed gaat kanje ook wisselen rechts aanspringen, terug linksaanspringen terug dan zal er denk ik niet zo snel een vergissing of foutje ontstaan misschien heb je er wat aan!!!!!!