Binnenbeugel kwijt in galop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vales

Binnenbeugel kwijt in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 18:52

Ik heb heel erg veel problemen met de galop, zelf dan Tong uitsteken

Zal het even uitleggen.

Ik heb een tinkertje en die heeft zelf meestal wel wat moeite met aangalloperen (gaat eerst hard rennen etc. verder niet heel erg storend, soms wel een beetje met dooriztten) maar om te blijven zitten vind ik zijn galop heel erg moeilijk, na een rondje heb ik al het idee dat ik er niet goed meer op kan blijven zitten en dan valt hij meestal ook weer uit de galop omdat ik volgensmij dan heel erg ga tegenbewegen.
Ik heb dan ook heel vaak dat ik mijn binnenbeugel (bijna) kwijtraak, altijd alleen maar mijn binnenbeugel nooit de buitenste. Net alsof ik naar buiten val en dan mijn binnenbeen optrek ofzo Verward . Het lijkt wel of hij me naar buiten toegooit en nou had ik laatst geprobeerd weer op mijn binnenbeugel te komen door een beetje naar binnen te hangen maar dan gaat mijn paardje meteen de bocht om en (hij gallopeerd ook niet zo goed door de hoefslag namelijk)

Heeft iemand misschien tips of een idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Lindaa_T

Re: Binnenbeugel kwijt in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:58

Door je hakken goed uit te drukken raak je je beugel minder snel kwijt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:00

Denk toch dat je perongeluk je been wat optrekt en teveel klemt met je knieen
Probeer daar aan te denken, jezelf lang maken en druk op de beugel houden ipv je knie

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 19:04

ik zal het eens proberen.
Ik merk zelf als ik mijn beugel echt kwijt ben dat ik dan inderdaad wel heel erg m'n binnenbeen ga optrekken en ik merk ook wel dat ik zelf altijd erg gespannen zit in de galop als ik daarna even rustig uitdraaf en dan even een paar minuten ga stappen Tong uitsteken

Heetf iemand misschien tips om wat meer ontspannen te blijven Tong uitsteken?

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 19:06

Vales schreef:
ik zal het eens proberen.
Ik merk zelf als ik mijn beugel echt kwijt ben dat ik dan inderdaad wel heel erg m'n binnenbeen ga optrekken en ik merk ook wel dat ik zelf altijd erg gespannen zit in de galop als ik daarna even rustig uitdraaf en dan even een paar minuten ga stappen dan heb ik altijd heel erg last van mijn schouders Tong uitsteken

Heetf iemand misschien tips om wat meer ontspannen te blijven Tong uitsteken?

Was even foutje Tong uitsteken was vergeten dat er achteraan te zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:09

Als je op edit drukt, kun je dat veranderen Lachen

Dat betekend idd dat je erg krampachtig hebt gezeten.

Probeer goeg op je houding te letten.
Dus bewust denken, armen los, schouders los, benen lang.
Zeg dat maar tegen jezelf hardop.

Goed blijven ademen

Bonny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:18

Ik ga helemaal met runningkawa mee. Pling

Alleen de manier waarop jij in galop aan springt moet kunnen uit een rustige draf en dan is het ook makkelijker voor het paard om aan te springen in galop. En als hij/zij weer terug valt in draf, terug nemen en opnieuw weer aan springen. En met je benen goed bijdrijven als je denkt dat hij/zij terug wil vallen. Knipoog

Succes ermee

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 19:40

Okeej ik ga dit alles eens proberen.
Ik ga morgen weer eens in de bak rijden voor de verandering, rij bijna altijd buiten behalve 1x in de week als ik les heb Tong uitsteken (a) dus kan het dan meteen oefenen denk ik!

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:43

TS, heb je nog wat aan de tips gehad?

Ik heb er ook vaak last van dat ik vaak mijn binnenbeugel in galop kwijt raak. Hou wel de hak naar beneden (voor mijn gevoel). In de laatste les in stap "nagebootst" wanneer ik in de bocht de binnenbeen gebruikte. Het viel mijn instructrice op dat bij het aanduwen van de binnenbeen er te veel spanning kwam op de bovenbeen waardoor de knie voor boven ging waardoor de binnenbeugel los liet. (Had wel de hakken naar beneden)

Volgende keer ga ik dus op letten dat de mijn knie ook steeds ietsjes naar beneden druk en daarna lichter de binnenbeen aandrukken.

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:09

runningkawa schreef:
Als je op edit drukt, kun je dat veranderen Lachen

Dat betekend idd dat je erg krampachtig hebt gezeten.

Probeer goeg op je houding te letten.
Dus bewust denken, armen los, schouders los, benen lang.
Zeg dat maar tegen jezelf hardop.

Goed blijven ademen

Dit is eigelijk de enige manier op ontspannen te gaan zitten.

Heel bewust gaan nadenken over wat je doet! Knipoog

veel succes

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:21

zuchten tijdens het rijden wil ook helpen om je lichaam te doen ontspannen. Heel diep in en uit ademen. succes!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:24

Mij heeft het aardig geholpen door naar de punt van de betreffende laars te kijken. Ik denk dan dat je automatisch je gewicht iets naar dat been verlegd en hem daardoor makelijker kan uitdrukken.

succes maar.

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:26

santos schreef:
Mij heeft het aardig geholpen door naar de punt van de betreffende laars te kijken. Ik denk dan dat je automatisch je gewicht iets naar dat been verlegd en hem daardoor makelijker kan uitdrukken.

succes maar.

Denk hierbij wel aan je houding en hou je borst vooruit en je kin omhoog. Een beetje arrogantie in je rijstijl is alleen maar goed Clown

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 09:13

Heb gisteravond weer "geoefend" om in galop in een bocht/volte mijn binnenknie ook naar beneden en richting paard te drukken. Het resultaat was dat ik de beugel wel voelde en dus de beugel niet verloor. Maar galopperen is meer dan alleen met je binnenbeen bezig te zijn......dus even later was ik dus de beugel wel weer kwijt....Dus ik heb nog een (lange) weg te gaan.

Maar ik zal het onder de m'n knie krijgen!

Waar moet je de druk van je zitbeenknobbels hebben als je in een bocht galoppeert waarbij het paard de bocht wil afsnijden?
Ik zou zeggen iets meer aan de buitenkant dan aan de binnenkant zodat het paard je gewicht naar buiten moet dragen.
Wie heeft daar ervaring mee of een andere kijk op?

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 11:11

Ik heb veel zonder beugels gereden enz. en daardoor gaat het nu een stuk beter, door het zonder beugels rijden had ik ook het idee dat mijn beugels langer moesten, dus die heb ik ook wat langer gemaakt en dat helpt ook wel moet ik zeggen, kan mijn hakken beter uitdrukken.
Ik heb nou ook geen last meer van mijn schouders als ik ga galloperen dus ik denk dat ik ook al wat meer ontspannen zit, ik heb het idee dat het galloperen voor mijn paard ook meteen een stuk makkelijker is geworden nu ik wat meer ontspannen zit.
Het lukt natuurlijk nog niet altijd dus tips zijn welkom Knipoog