Samenstelling Spring en Afstand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

901823

Samenstelling Spring en Afstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 12:14

Hallo,

Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen maar hier gaat het om:

Het lijkt me GEWELDIG om met mn paardje een samenstelling Spring en Lange afstanden (Endurance) te rijden. Maar bestaat dit? Wat SGW is volgens mij ook met dressuur erbij, en dat willen we niet. Gewoon lange afstanden met (natuurlijke)'hindernissen' erbij. Is dit eventing?

Ik wacht wel op antwoorden,

Groetjes, Lilian

Lielle

Re: Samenstelling Spring en Afstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:00

Ja, dat heet TREC. Zoek maar eens met de zoekfunctie.

SGW is dressuur, springen en een cross, eventing is daar de internationale variant van.

Overigens kun je geen eventing/TREC/sgw rijden zonder een goede dressuurbasis.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 13:31

Nee, dat snap ik. We rijden eerst een goede dressuur basis in en dan gaan we waarschijnlijk TREC doen, uiteraard blijven we ook wat dressuurmatig rijden zodat de basis erin zit, want dat is belangrijk. Zal wel is zoeken op bokt. Bedankt alvast. Hee, volgens mij bestaat er geen post over TREC he? Kan dat misschien gemaakt worden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:40

TREC staat nu vooral op buitenrijden dacht ik. De animo is nog niet zo enorm.

Ikheb er trouwens wat HAW foto's van staan, heb nl de blit clinic op het horse event gereden, bij Merens, die ook op bokt komt.

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:52

Heb net op deze site over t.r.e.c. gelezen. Dat lijkt me alles behalve simpel Zij zijn groot en ik is klein! Knipoog maar ziet er wel erg leuk uit.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:59

TREC lijkt mij echt helemaal het einde.. M'n verzorgpaard en ik vinden het allebei lekker om in de bossen te rijden, en springen vinden we ook allebei leuk Lachen

Maar voorlopig zijn er nog niet veel TREC-wedstrijden in Nederland, en áls er eens eentje is, zal het wel niet in de buurt zijn helaas.
Maar misschien over een tijdje, het lijkt me echt geweldig! Wel een stuk lastiger dan een gewone endurancerit, of een gewoon cross-parcourtje lijkt me!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:10

ik vind zelf een cross een stuk lastiger dan TREC, maar beide is wel hele leuk.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:51

TREC is i.d.d. een combinatie van behendigheid en een afstandsrit, bij de PTV komen niet alleen sprongen voor maar ook andere vaardigheids en gehoorzaamds onderdelen als een slalom, laaghangende takken, labyrinth, hek openen, rechts opstijgen, los stilstaan etc.

Bij de POR, (afstandsrit) ligt de nadruk op het orienteren dus je zal wel een beetje kaart moeten kunnen lezen, er zijn niet echt overeenkomsten met endurance. Tempo ligt lager en je bent langer onderweg, er zijn geen grooms want het is juist de bedoeling dat je je zelf kan "redden".