draf verruimen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

draf verruimen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 12:46

Hoii,

heeft iemand nog tips om een goede veruimde draf te krijgen? want dat zit zaterdag in mijn proefje (F6B)

Suprice

Re: draf verruimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:55

Je moet niet alles voor losgooien, en je benen erbij houden. ff in het kort gezegt Tong uitsteken Succes!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:57

Idd mooi gesloten houden en mooi het verschil laten zien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:58

--> RT-P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:40

Ik laat mijn lesklantjes altijd beetje smokkelen, voor de hoek beetje opvangen, dan diagonaal been erbij en voor wat opvangen en einde diagonaal overdreven terugnemen. In de hoek weer langzaam wat tempo hoger leggen op arbeidstempo.

Om echt nog te gaan verruimen, heb je nog veel tijd nodig om dit samen aan te leren. Dat doe je niet in een paar dagen.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:42

haike schreef:
Ik laat mijn lesklantjes altijd beetje smokkelen, voor de hoek beetje opvangen, dan diagonaal been erbij en voor wat opvangen en einde diagonaal overdreven terugnemen. In de hoek weer langzaam wat tempo hoger leggen op arbeidstempo.

Om echt nog te gaan verruimen, heb je nog veel tijd nodig om dit samen aan te leren. Dat doe je niet in een paar dagen.

Dit is een hele goeie tip! Probeer ik ook te doen met mijn jonge, anders zie je niet echt véél verschil Rolleyes

In de training kan je dan beetje per beetje iets meer gaan verruimen Lachen

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:16

Zorg eerst dat je hem voor netjes hebt en rijd echt van achter uit weg, houd hem bij je..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:25

wat meer bij elkaar drijven voor de wending en als je de diagonaal opgaat wat meer ruimte geven in zijn hals, zodat hij zich ook wat langer kan maken en ruimer gaat bewegen, zonder het contact te verliezen. Je kan dit ook doen als je net de wending genomen hebt, als er maar een paar mooie ruime passen bijzitten waarbij hij wel constant en in aanleuning blijft, dat gaat je meer punten opleveren dan wanneer hij in het begin naar voren schiet en aan het einde abrupt teruggehaald wordt.
Ik adviseer je veel te oefenen met tempo in je draf, stap of galop, dan wordt hij beter aan het been en zal je zien dat je middendraf ook beter en makkerlijker wordt. succes morgen met je proef. Laat je even weten hoe je middendraf was ?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 17:35

tuurlijk laat ik weten hoe het ging Lachen
ik rij trouwens op een manegepaard en heb geen mogelijkheid meer om te oefenen (alleen 10 minuten losrijden)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 09:42

Nou ik heb dus zaterdag me proefje gehad..
voor de draf verruimen had ik een 4 omdat hij niet getoond werd stond er.. zelf had ik juist het idee dat hij heel goed ging Bloos maar ach.. ik had 210 punten dus net genoeg en 11 meer dan de vorige keer Haha! toch al heel wat..

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:01

Netjes toch, ik zou zeggen het te gaan toefenen met je instructie.

Milaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:40

Vlak voor het verruimen ietsje langzamer gaan draven om het verschil duidelikj te laten zien, als je recht bent been eraan en genoeg druk geven.