Maar omdat ik toch graag anders les wil, heb ik iemand gevonden, rij er nu zo sinds april. Het is een groepsles, waarvan ik de enige wedstrijdruiter ben. Niet erg, die instructeur weet genoeg. Maar ook hier bevalt mij iets niet. Ten eerste merk ik al enige weken, maar gisteren werd het gewoon keihard gezegd door 1 van de andere lessers, dat ik te veel wil doen, waarom ik niet gewoon net als de rest achter elkaar blijf rijden

Verder is er nog een ander probleem: die instructeur vindt het prachtig dat ik wedstrijden rij, dus ik krijg overduidelijk de meeste aandacht. Van de 60 minuten zijn er 50 voor mij zeg maar. Hij volgt elke beweging, levert continu commentaar en zegt nooit dat iets goed is. Nu heb ik hier nog niet zulke problemen mee, maar de anderen vermoedelijk wel.
Maar het ergste is dat gisteren met wijken het paard waar ik op reed dus totaal de achterhand niet meenam. Ik weet dat dat best nog een probleem is voor het linkerbeen, maar het gaat steeds ietjse beter (5 of 6 in proef) Wat doet de instructeur? Die geeft het paard onverwacht een beste tik met de zweep die hij in handen had. Paard er vandoor. Ik had moeite om op een bokkend paard te blijven zitten, want het paard kent totaal geen zweep. De rest van de les (nog ongeveer 40 min.) werd een drama, m'n verzorgpaardje kon niets anders doen dat die instructeur in de gaten houden en als hij te dicht bij kwam dan sjeesde het paard alvast weg.
Ik heb dus nu ook sterk m'n twijfels over deze man, ik heb zoiets van je gaat niet onverwacht een paard slaan, want het was geen voorzichtige tik maar een enorme mep. Verder kwam het voor mij ook onverwacht, en had ik grote moeite om in het zadel te blijven want het paard was echt even helemaal van de kaart.
Maar hebben jullie ook zulke instructuers gehad? En zal ik hier ook maar weer stoppen?
De man van de privespringlessen bevalt dus nog wel. Misschien dat ik daar dan maar 45 minuten moet gaan rijden, dan blijft er nog 15 minuten over voor de dressuur.