Te diep of niet? (foto)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 21:08

Op deze foto kreeg ik reacties van: hij loopt wel erg diep. Nu wil ik graag weten wat jullie ervan vinden. Graag geen reacties van: hij loopt lekker, of: hij loopt te diep, maar ook waarom je dat vindt.

Afbeelding

Als dit niet mag of dit hier niet goed staat, hoor ik het wel.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:10

is dit nu serieus?? als jij jou paard altijd zo rijd lijkt het alsof je continu het paard de hals laat strekken.. ik vind een ietswat hogere oprichting mooier.. groetjes keshia..

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:11

Ligt eraan wat je aan het doen was? Als je hem ruimer wil laten stappen is er niks mis mee om hem dat te leren dmv hem meer over de rug te laten stappen.

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:11

Ja dit is echt te diep hoor! Lijkt net op halsstrekken inderdaad. Probeer hem wat meer op te richten Lachen

celintjuh

Berichten: 454
Geregistreerd: 28-05-04

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:12

Ik vind je paard zo zeker niet te diep, als het gaat om losrijden. Zo loopt je paard (zoals ik het op deze ene fot zie)goed over de hals en los in zijn lichaam. Als je hem zo losrijdt is dat geen probleem al zou hij/zij wel iets meer gebogen mogen, zoals zijn neus wat meer tegen zijn borst.. Daardoor wordt hij losser en kun je hem later gaan oprichten..succes!
Liefs.xx

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:13

Lenn schreef:
Ligt eraan wat je aan het doen was? Als je hem ruimer wil laten stappen is er niks mis mee om hem dat te leren dmv hem meer over de rug te laten stappen.

Ben het met Lenn eens maar als dit je "basishouding" is dan zou ik toch advies inwinnen bij een goede instructeur..
Dan loopt je haf veeel te diep. Volgens mij hangt hij ook op je hand.

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:14

Ik vind persoonlijk te diep. Met losrijden en halsstrekken ok, maar niet tijdens gewoon aan werk zetten

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 21:17

Ik denk dat ik bezig was met middenstap.

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:19

cindysponys schreef:
Ik denk dat ik bezig was met middenstap.

Dan vind ik nog de pony te diep lopen. Ik zou hem liever iets voor de loodlijn zien lopen dan zo diep.

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 21:22

Wat is het nadeel van zo diep lopen? Ik snap ook wel dat ik hem niet altijd zo diep moet laten lopen maar ben wel benieuwd naar je gedachte erachter. Ik vraag het niet aan mijn instructrice, ik weet al hoe zij over de meeste dingen denkt.

EsSther
Berichten: 807
Geregistreerd: 17-01-05

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:27

cindysponys schreef:
Wat is het nadeel van zo diep lopen? Ik snap ook wel dat ik hem niet altijd zo diep moet laten lopen maar ben wel benieuwd naar je gedachte erachter. Ik vraag het niet aan mijn instructrice, ik weet al hoe zij over de meeste dingen denkt.



ik ben wel benieuwd wat de gedacht volgens je instructrice is!

naar mijn mening is dit de goede houding bij het losrijden, of richting halstrekken.
wat ik meen te zien op de foto is dat je pony hangt op je handen.

van achter naar voren rijden en iets meer opgericht is wel gewenst.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:31

Wij kunnen hier überhaupt geen uitspraken over doen aan de hand van 1 foto.

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:33

EsSther schreef:

ik ben wel benieuwd wat de gedacht volgens je instructrice is!

naar mijn mening is dit de goede houding bij het losrijden, of richting halstrekken.
wat ik meen te zien op de foto is dat je pony hangt op je handen.

van achter naar voren rijden en iets meer opgericht is wel gewenst.

Niets aan toe te voegen. tijdens de training ok maar niet in de proef. Dan moet hij toch meer gedragen lopen

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:34

Ik vind het niet te diep, zolang je dit gebruikt om je paard los te rijden en om hem daarna op te richten. Dit is gewoon lang en laag rijden en zo moet je paard zijn rug goed gebruiken. Als je paard zo loopt kun je hem daarna meer oprichten, naar de normale houding zeg maar.
Ik probeer mijn paard ook zo te laten lopen, en als hij zo loopt en zijn rug goed gebruikt kan ik hem gaan oprichten.

daNiielle_

Berichten: 7345
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:35

hij loopt best mooi naar beneden..maar meestal moet de nek iets ronder i.p.v. bijna recht na beneden

Anoniem

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:36

--> RT-P

danie_horse
Berichten: 232
Geregistreerd: 13-08-05

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:37

ik denk dat je hem iets meer naar boven mag rijden. maar opzich ziet het er verder wel goed uit.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:40

Vindt het ook wel diep,alhoewel dit voor het paard vast het prettigst is --> natuurlijk houding en probeert zo het gewicht van de ruiter te compenseren

ankem

Berichten: 2463
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Friesland

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:27

Ik denk dat als je paard zijn achterhand er wat meer bij zet, hij dan vanzelf ietsje minder diep loopt.
Ik rijd zelf op deze manier los, de schoft is het hoogste punt, neusje naar beneden en het liefst net ietsje voor de loodlijn. Goed actief van achteren. Prima om los te werken, maar in de proef zou hij voor het mooie ietsje hoger mogen.

Nen
Berichten: 173
Geregistreerd: 01-05-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:31

Ik vind dit echt helemaal niks. Ook niet voor het losrijden en het rond-laag idee. Op deze manier loopt je paard totaal uit elkaar en op de voorhand, het geeft zo op de foto al geen lekker beeld, voor je paard kan dit niet fijn zijn. Als dit je houding is zoals je in een proef rijdt, of na het losrijden, dan moet je toch eens serieus gaan nadenken over een goede instructrice die er wel verstand van heeft....
Maargoed, misschien reed je je paard hier wel net naar het halsstrekken of naar de middenstap waarin hij net iets lager ging duiken, dan is er natuurlijk niets aan de hand.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:41

Als je hem ietsje meer been geeft zodat ie ietsje meer omhoog komt, drukt ie ook z'n neusje er net wat meer uit. En te laag? Tja, ik weet natuurlijk niet hoe oud de pony is, hoelang onder het zadel, maar hoe hoger je pony komt in graad van africhting, des te meer kun je dan gaan werken aan de oprichting. Moet ie wel lekker in balans zijn en op eigen benen lopen.

Sabinie
Berichten: 51
Geregistreerd: 29-11-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 02:44

ik kan niet zo goed beoordelen of je te diep gaat ik zou graag wat meer foto's willen zien

groetjes sabine

901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 06:11

Veel te diep. Ik dacht, net zoals veel andere in eerste instantie ook dat het hier op losrijden ging, halsstrekken.

d0rien1988
Berichten: 58
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:31

Ben het eens met voorgaande reacties. Dit lijkt inderdaad sterk op halsstrekken. Tijdens het losrijden en cooling down vind ik dit een hele fijne houding. Maar nee dit is geen trainings houding. Zorg ervoor dat je tijdens je training hem ook omhoog krijgt. Zodra jij geeft met je hand moet je wel weer dit resultaat krijgen, maar hij moet ook omhoog komen zodra jij dat vraagt.

popcornlover

Berichten: 277
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Te diep of niet? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:39

In eerste instantie dacht ik, net als een aantal mensen voor mij, dat je je pony de hals liet strekken. Want dan ziet het er goed uit. Hoogstens ietsje achter de loodlijn. Voor een middenstap vind ik dat je hem te veel lengte in de hals laat maken. Hij moet bij middenstap wel de ruimte krijgen om zijn hals langer te maken, maar hij mag niet met zijn neus naar de grond gaan, zoals nu het geval is. Probeer hem in de middenstap iets meer bij elkaar te houden.
Dus om nu te zeggen dat je hem te diep rijd: nee, hij zou alleen iets meer zijn neusje eruit mogen hebben. Hij loopt iig niet met zijn kin op zijn borst en het ziet er lekker ontspannen uit. Wel zou ik proberen om hem wat hoger in te gaan stellen.