zwiepen met de staart

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Suprice

zwiepen met de staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 11:08

Heey,
Mijn pony zwiept met haar staart tijdens het rijden, vooral tijdens de galop. Ze doet dit al heel lang (al vanaf inrijden) en ik weet niet wat ik ertegen moet doen. Ze doet het altijd, maakt niet uit wat je doet of hoe je rijdt. Even voor de duidelijkheid: het zadel past, en ze heeft nergens last van (al gecontroleert dus geen antwoorden van, het zadel past niet of iets dergelijks). Dus ik vraag me af of ik er wel iets tegen kan doen..
xxx

Anoniem

Re: zwiepen met de staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:11

Vaak doen paarden het omdat ze iets niet leuk vinden. Veel doen het bijv bij achteruitlopen, er zijn niet veel paarden die dat met plezier doen. Maar als er werkelijk niets aan de hand is en het zadel past goed zou ik eigenlijk niet weten waarom ze het niet leuk zou vinden. Eigenlijk kan je er maar weinig aan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:19

--> RT-P

epidaure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:45

Meestal is er wel zo dat je paard dan iets tegen zijn zin doet, of dat het aan het te hard aansporen ligt maar dat merk je dan meestal wel aan meerdere dingen...
Maar als je nu bijvoorbeeld kijkt naar blue horse matine van andreas helgstrand, dat paard liep wereldbeker dressuur mee en zwiepte bijna constant met zen staart en toch vond het paard het leuk om die proef te rijden... Ook dit paard doet het al van inrijden af en niemand weet wat eraan te doen valt... Gewoon een "tik" ofzo dan

Chocotoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:56

Mijne doet dat dus ook erg vaak, niet zozeer omdat ze het niet leuk vind. Maar het lijkt meer een soort van gewoonte want op stal en op de wasplaats doet ze het ook, niet alleen tijdens het rijden. Maar die van mij reageert ook heel erg op vliegen dus misschien heeft het er wat mee te maken.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:01

Is je paard juist aan het been?
Merries doen het vaak ook wel vaker. 9 van de 10 keer is het een vorm van verzet, maar sommige paarden zwiepen ook zomaar.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:06

Het kan ook zijn dat de rug vast zit dit heeft de pony van mijn vriendin en instructrice ook gehad hun zatten veel emt de staarten te zwiepen dan meot je even naar een kraker gaan en dan is het als eht goed is weg

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 20:43

Nee, mijn pony zit niet vast en het is wel een merrie. En nu je het zegt, doet ze het ook gewoon in de stal enzo dus ik denk dat het een aanwendsel is. Het komt niet door te hard aansporen, want als ik niks doe gebeurt het ook..

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:02

srry hoor ik zei het allemaar

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:07

Er is een verschil tussen zwiepen met de staart en aantonen dat ze het niet willen, velen gooien de staart omhoog en omlaag gewoon tijdens galop ofzo, anderen gaan opzij gaan slaan en dit is meestal wel wanneer ze iets niet willen (bij aansporen bijvoorbeeld..)