Hij begint al leuke grapjes te bedenken 
Nu heeft de slimmerik het volgende grapje bedacht, dat er vast wel uit gaat als ik meer controle over hem heb maar misschien heeft iemand tot die tijd een handige tip?
Stap 1: Heel laag en achter de teugel gaan lopen, echt met de neus door het zand en compleet opgekruld.
Stap 2: Over tempo beginnen te draven.
Stap 3: Zich tegen de bakwand aangooien met mijn been ertussen.
Stap 4:
Iemand tips om mijn slimmerikje voor te zijn? Liefst dus al stap 1 op kunnen lossen. Voorwaarts rijden in een poging om verbinding te maken resulteert in een paard dat met zijn neus door het zand begint te rennen waarna hij dus op zijn eigen fijne manier
verder gaat. Ik krijg hem met geen mogelijkheid terug in tempo en heb ook geen enkel stuur dus kan hem niet eens tegen de bakband zetten. Als hij wil werken kunnen we al redelijk overgangen rijden en tempowisselingen in draf trouwens, dan laat hij zich gewoon prettig rijden.
Na een keer goed boos geworden te zijn moet ik eerlijk zeggen dat hij het niet meer gedaan heeft de afgelopen dagen maar toch wil ik eens denken aan een juiste oplossing hiervoor. Het laag opkrullen doet hij nog wel als hij geen zin meer heeft om te werken dus dat moet sowieso opgelost.
Hij heeft eerder de neiging om naar X te komen, dan naar buiten weg te vallen verder. 
Maar goed, voor het echt een probleem wordt toch de jongeman eens op zijn nummer zetten