paard inrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

paard inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 11:26

hey ik heb even een vraagje. Als je een paard inrijd he dan moet je dat toch rustig doen en niet gelijk aan de teugel rijden enz of moet dat wel? Ik zie namelijk wel eens foto's waar ze zeggen datze er voor de derde keer opzitten en dat het paard al helemaal aan de teugel loopt dat 8is toch niet zo goed of juist wel.

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:17

ik ga het iig niet doen !!het is wel slim om er snel mee te beginnen , maar gelijk ?? neej !! dat ga IK niet doen , eerst maar eens rustig an doen ! Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:20

sommige paarden doen dat uitzich zelf, maar als je er echt naar toe moet rijden zou ik eerst zorgen dat de overgangen en het sturen er goed in zit. daarna kan het best.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:27

Vergeet niet dat die paarden niets gewend zijn. Als je been geeft en doet je hand naar voren dan komen ze vaak uit zichzelf al zo laag. Deze paarden zijn niet verpest.

Het belangrijkste is om er een gaspedaal en een stuur/rem op te krijgen maar als het paard uit zichzelf al zo gaat lopen, moet je hem dan door teugeldruk dwingen om anders te lopen? Dacht het niet, alleen maar goed voor het ruggebruik en gebruik van de achterbenen.

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 13:32

mijn paardje heeft van de eerste dag dat ze ingereden werd aan de teugel gelopen......

Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 14:02

o oke bedankt voor de info, ik ben weer wat wijzer geworden!!!!