Pony vast in de linkerkaak

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Pony vast in de linkerkaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 21:12

Hoi,
Vaak heb ik het probleem met wedstrijden, dat mijn pony amper nagevelijk wil lopen, m'n instructeur van de p.c zegt dat ze vast zit in de linkerkaak, hoe kan ik het beste gaan werken, door de kaak weer los te krijgen. M'n instructeur zegt wel van probeer links zoveel mogelijk los te laten etc, maar op concours kun je toch moeilijk met een losse teugel gaan rijden? Clown
Wat helpt dus om de kaak losser te krijgen?

Anoniem

Re: Pony vast in de linkerkaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 16:26

TAO --> RT-P.

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:20

Probeer zelf evenveel gewicht in beide handen te krijgen, dit betekend dus dat je de linkerteugel moet ontspannen (je hoeft m niet los te gooien) en de rechterteugel zelf aan moet nemen. Omdat je paard scheef is moet je proberen m te gymnastiseren, dat kan je bijvoorbeeld doen door het sluiten en openen van voltes. Wat je instructeur zegt is waar, let er zelf heel erg goed op dat je niet zelf ook links sterker wordt! Succes!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:52

ik sluit me hier helemaal bij aan.

Heb je daarnaast zn gebit wel laten nakijken door een tandarts?
Je moet nl wel uitsluiten dat haken (scherpe randen) op de kiezen niet de oorzaak zijn; als die tegen de wang drukken, kan dat heel vervelend zijn voor je pony en daardoor ook dit gedrag veroorzaken.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 14:04

Zietje: Okay , ik zal eraan werken Knipoog