pony is scheef gereden...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Barbara_

pony is scheef gereden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 17:23

Hoi. ik heb een net ingereden pony van jaar... ze kan nu net alles en heeft goed gelopen.. nu rijd er sinds een paar weken een ander meisje op.. en nu loopt ze helemaal scheef.. als ik erop rijd loop ze best wel redelijk recht.. maar ze wil altijd nog naar links en aangezien ik neit zo sterk ben en zij wel.. lukt het ook niet zo gemakkelijk..! kan iemand mij helpen? dat meisje rijd er nu ook niet op totdat ze recht loopt en totdat ZIJ een paard reht kan laten lopen.. Verdrietig naja.. ik hoo pdat er veel op word gereageerd.. Haha!
xx Barbara Bloos

Maroush

Re: pony is scheef gereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:46

Dit valt niet onder vrijheidsdressuur Knipoog
Ik snap de bedoeling van je topic ook niet echt, maar ik zal iig ff temmen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:56

Topic verplaatst

ellen_vg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:13

Soepel maken op beide kanten kan je doen door

ellen_vg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:15

Foutje! Soepel maken op beide kanten kan je dus doen door: Voldoende wendingen rijden en eventueel het begin van wijken proberen. Ik begrijp uit je tekst wel niet welk niveau de pony heeft...
Wat je vooral NIET moet doen is erop gaan fixeren. Als ze rechts scheef is bijvoorbeeld moet je eveneens aandacht schenken aan links, anders wisselt het probleem gewoon van kant!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:42

kijk ook eens hier; www.paardenbegrijpen.nl hier staan veel tips voor scheve paarden. belangrijk is dat je de korte kant van de bespiering weer gaat oprekken zodat de bespiering aan beide zijdes van het lichaam gelijk zijn.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:37

Ik zou maar zo snel mogenlijk profecionele hulp inroepen! Want als een vierjarige al kopschuw is en dan ook nog eens niet goed wordt gereden heb je grote kans dat je over een paar maanden helemaal niets meer met je pony kan! Je bent zelf pas elf jaar dus echt veel ervaring zal je niet hebben!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:18

Citaat:
Ik zou maar zo snel mogenlijk profecionele hulp inroepen! Want als een vierjarige al kopschuw is en dan ook nog eens niet goed wordt gereden heb je grote kans dat je over een paar maanden helemaal niets meer met je pony kan! Je bent zelf pas elf jaar dus echt veel ervaring zal je niet hebben!

helemaal mee eens, hierbij moet je niet proberen tips die je op bokt krijgt uit te voeren.
(niets afdoend aan de tips trouwens) laat het aan iemand over die weet wat hij doet.