te weinig impuls met indoor wedstrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wendyke

te weinig impuls met indoor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:19

Ik rijd een paard en in de zomer is die altijd hardstikke gek op de wedstrijd dan laat hij me het hele veld zien en steigerd ie om niks en zodra het winterseizoen begint en ik moet binnen rijden is ie niet vooruit te branden nu heb ik dus net een wedstrijd gehad en dat was eigenlijk buiten en nu was het binnen ivm het weer ,en weer hetzelfde probleem niet vooruit te branden en dan staat er op de startcoupon`s meer inpuls, paard meer aan het been.
Maar hij loopt gewoon niet ,hij is helemaal op.
wie kan mij helpen of heeft ook z`n paard en hoe gaan jullie er dan mee om want ik wil van de winter toch ook wel wedstrijd rijden met resultaat.

groetjes wendy
Laatst bijgewerkt door Lielle op 28-08-06 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

truke

Re: help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:55

mijn pony heeft dat ook in de zomer dat hij dan meer streken heeft maar swinters is hij niet egt luier. misschien dat je hem meer brokken kunt geven. ik weet niet of je les krijgt maar anders kun het daaraan vragen. nou veel succees Tong uitsteken

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 21:47

hij krijgt nu al 3 kg brokken en musslie en in de winter krijgt ie ook nog haver erbij.en mijn lesgeefster is een hele goede maar ze vind het ook heel raar

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 23:01

een van onge manegepaarden is ook te enthousiast, je moet zelf zo ontspannen mogelijk zijn, en met zo min mogelijk personen en kinderen, daar worden ze meestal druk van, verwen hem wel Knipoog

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 23:07

Wat vreemd, is hij met het inrijden dan ook al zo 'niet-vooruit-te-branden'? Misschien kun je hem flink aan het werk zetten bij het inrijden, veel (schijn)overgangen rijden, enzo?
Ik roep maar wat hoor, Succes in ieder geval!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:44

WD-V _> RT-P (en een duidelijke titel gegeven)

paardenmiep

Re: te weinig impuls met indoor wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:06

dat had ik ook met mijn pony.. hij vind de indoor wedstrijden dan niet leuk en wil dan niet lopen.. ik heb er heel veel voor geprobeerd maar hij is altijd zonder impuls blijven lopen..
veel succes ermee!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:33

had mijn paard ook ,buiten ging goed en binnen niet vooruit te krijgen maar ik denk dat het komt omdat ik thuis ook altijd buiten reed en dat ze het indoor te warm vond om haar best te doen of te saai

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:16

mischien vind die binne rijden gewoon niiet leuk ?

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:55

zou goed kunnen dat je paardje het misschien gewoon echt saai vind...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:58

Train je misschien heel eenzijdig?
Binnen is minder te zien, dus zal hij zich wellicht eerder vervelen.
Zorg dat je, juist in de winter, veel afwisseling hebt.
Ga eens lekker buitenrijden, kan wellicht ook wel in de winter, als je voorzichtig doet. Ga een springen, longeer hem eens, doe eens wat grondwerk, laat hem eens gewoon een dagje staan.
Wellicht knapt ie wat op!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:11

staat ze zomers dag en nacht (of alleen overdag) op het weiland ?
Want sommige paarden/pony's hebben ook dat ze zich lekkerder in hun vel voelen als ze met de hele groep op het weiland staat..
Daar heeft mijn pony nl wel last van... daarom laat ik mijn pony zo lang mogelijk als het kan lekker op het weiland staan en als het frisser word overnacht binnen. Dat scheeld bij mijn pony nu echt.
Kan ook zijn dat het komt dat ze reageert op het weer of dat je zomers meer met afwisseling rijdt in de winter ..
Probeer het uit te vinden .. bij mijn pony duurde het ook een tijdje voordat ik het wist .. ik had van alles mogelijkheden geprobeert wat de oorzaak kon zijn ... en sinds ze wat langer overdag op het weiland staat is ze al een stuk levendiger geworden.

veel succes !!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 22:15

mereldevogel schreef:
Train je misschien heel eenzijdig?
Binnen is minder te zien, dus zal hij zich wellicht eerder vervelen.
Zorg dat je, juist in de winter, veel afwisseling hebt.
Ga eens lekker buitenrijden, kan wellicht ook wel in de winter, als je voorzichtig doet. Ga een springen, longeer hem eens, doe eens wat grondwerk, laat hem eens gewoon een dagje staan.
Wellicht knapt ie wat op!

Nou nee train helemaal niet eenzijdig we trainen nu altijd buiten en als dadelijk de klok wordt verzet rijden we zeker 3 keer in de week binnen in de bak en de rest van de dagen train ik thuis buiten in de bak en ga met regelmaat naar de bossen ik denk dat het door de warmte komt.