hals laten strekken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lies_xx

hals laten strekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 19:20

heejj iesereen Haha!

ik heb een vraag!!
het paardje waar ik op rij wil niet zijn hals laten strekken
aleen met uitstappen maar anders niet
ik weet niet hoe ik er voor kan zorgen dat die dat wel doet
weet iemand hier raag mee,,,??

Ashley__

Re: hals laten strekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:26

mijn pony deed het eerst ook helemaal niet! Maar ik moest van mijn instructrice gewoon gaan draven en hem dan wat lager instellen en dan goed blijven vragen en contact houden en dan hem geleidelijk aan naar het halsstrekken toebrengen.

Weet niet of je hier iets aan hebt??

lies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 19:29

bedankt!!! *LOL* ik zal kijken of het lukt

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:33

geen dank Knipoog Laat nog even weten als het je is gelukt!!!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:45

met halsstrekken kun je heel goed zien of een paard een goede basisafrichting heeft gehad en goed aan de hulpen staat, ontspannen is en goed ruggebruik heeft..een paard die dit allemaal mist of niet heeft zal niet goed halsstrekken.
Dus eerst zorgen dat dit allemaal in orde is dan zal hij je hand wel volgen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:13

-> RT-P

Reijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:18

[quote="judithh"]met halsstrekken kun je heel goed zien of een paard een goede basisafrichting heeft gehad en goed aan de hulpen staat, ontspannen is en goed ruggebruik heeft..een paard die dit allemaal mist of niet heeft zal niet goed halsstrekken.
Dus eerst zorgen dat dit allemaal in orde is dan zal hij je hand wel volgen.[/quote]

Ja Inderdaad. Eerst deed mijn paard dit ook niet, het halsstrekken zelf heb ik daarna een tijdje niet meer gedaan. Maar de gewone basisdingen wel. Sinds kort wil hij nu wel mijn hand naar beneden volgen. Knipoog

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:10

anders gaan inrijden.. eerst in stap 5 minuten met zijn hoofd naar de grond.. hetzelfde in draf maar dan ongeveer 15 minuten en dan ook in galop en weer ongeveer 5 minuten.. daarna kan je hem weer op gaan pakken en eventueel aan het hoofd rijden en je oefeningen doen..als je dat inrijden lang genoeg volhoud komt het helemaal goed...
succes ermee!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:35

Les gaan nemen!! Zoals judithh al zei er is duidelijk iets mis met de africhting! Paardenmiep zo hoort het misschien wel, maar dat kan het paard juist niet!

racoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:01

goed contact houden met rijden in draf iets exstra druk en dan los laten. als hij niet zakt met zijn hoofd dan gelijk weer teugels op maat en weer herhalen. na een paar gaat ze echt wel zakken dan belonen. als ze uit zich zelf omhoog komt als jij het niet wil gelijk weer op pakken. de meeste paarden vind halsstrekken leuker dan aan de teugel lopen dus als ze de ruimte krijgen pakken ze die wel. maar dat moet ze gewoon ff leren.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:12

aerdenhout1 schreef:
Les gaan nemen!! Zoals judithh al zei er is duidelijk iets mis met de africhting! Paardenmiep zo hoort het misschien wel, maar dat kan het paard juist niet!

daarom moet ze er ook zoveel mee oefenen Koe

Josjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:54

Een paard zou eigenlijk je hand moeten volgens, dus zodra jij voor meer ruimte geeft(om z'n hals te strekken) zou hij dat moeten doen.
Dit is idd de basis, je moet gaan proberen om je paard meer nageefelijk te krijgen en de 8erhand er lekker onder te rijden. Als dat goed gaat zou hij ook zijn hals moeten strekken lijkt me zo.
Succes!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:37

Mijn fjord deed dat eerst ook niet ik moest proberen stelling te vragen en mijn handen een beetje breder te zetten.
Na een tijdje snapte hij de bedoeling en ging het goed

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:52

denk niet dat het een questie van snappen is..

zoals meerdere mensen hierboven zeggen:

basis moet goed zijn, dus rechtgericht, in balans, goed op het achterbeen, de juiste spieren aanspannen en ontspannen, en goed over de rug gereden zijn. als je paard naar je hand toe loopt, dan blijft je paard je hand ten aller tijden volgen. gewoon een questie van een goede basis en naar de hand toe rijden.

succes

xUbenterx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:12

mijn paard deed toen ik hem net kreeg(was die 3mnd onder het zadel) alleen maar zn hoofd in de lucht als de wat meer op lengte moest komen...hij snapte dat echt niet, of wilde het niet snappen!(hihi) Toen ben ik elke dag voor dat ik ging stappen, gaat uitdraven...waarbij hij dus ook moest halsstrekken...nou doet i het vort zo goed..dat ik pas n 9 er voor had! en heb anders daar altijd n 8 voor!!! ben dr wel een beetje trots op... Knipoog

Thijs14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:48

GEEN ERVARING SORRY

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:05

paardenmiep schreef:
aerdenhout1 schreef:

daarom moet ze er ook zoveel mee oefenen Koe

Als de basis niet goed is kan je oefenen tot je een ons weegt maar wordt niet beter....

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:23

Thijs14 schreef:
GEEN ERVARING SORRY

dan hoef je dus ook niet te posten Knipoog
ik denk dat als je paardje ontspannen is en de basis er goed in zit het vanzelf gaat... maar misschien heb ik gewoon geluk met een paardje die dit heel erg gemakkelijk doet Lachen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:40

Bij paarden die hun hals niet willen strekken ligt het probleem idd vaak bij de aanleuning. Het is meerdere keren gezegt, een paard dat je hand goed volgt wil ook halsstrekken! Kijk eens kritisch naar de achterhand, zit deze er wel voldoende bij? Doe eens een stapje terug en ga eens goed aan de slag met de basis.