Een loperig paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elliebelle

Een loperig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 17:10

Hallo,

Ik heb een probleem, mijn paard loopt wel aan de teugel en is goed voor het been,
maar is heel erg loperig, ik rijd zonder sporen en zonder zweep.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ze niet al onder mij vandaan loopt(ze blijft wel gewoon in de aanleuning lopen).
Heeft iemand tips hoe ik haar meer onder me kan houden?

Anoniem

Re: Een loperig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:04

WD-V --> RT-P

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:34

*houd in de gaten

kelly0188

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:42

ik heb zelf ook een loperig paard, opzich kun je dit beter hebben als een heel sloom en traag paard.. En je leert er ook veel van, wat ik moet doen is heeeeel consequent zijn en hem niet onder mij vandaan laten lopen.. Als hij onder je vandaag loopt meteen terug en je moet zelf ook heel snel worden als je het voelt aankomen.. Meteen terug en niet laten gebeuren, en dan weer verder rijden alsof er niks aan de hand is.
En je moet vooral niet meeliften,maar er wel aan blijven rijden, je moet dus zelf het tempo bepalen en de leiding geven,niet je paard. Dit is allemaal heel makkelijk gezegd,maar erg moeilijk om te doen.. Heb je wel les? Want het is best lastig om op te lossen. Maar vooral heel consequent zijn dat hij/zij op jou moet wachten en bij jou moet blijven. Hoop dat je hier wat aan hebt!

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:03

Ten eerste ik vind het echt heel prettig als een paard wat lopperiger is. Dan zit je jezelf tenminste niet heel de tijd de blubber te schoppen. Wat je kan proberen is veel (schijn)overgangen rijden en het paard hierdoor te laten wachten. kijk maar of dat het resultaat heeft.

Succes!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:40

een paard wat loperig is en onder je vandaag hobbeld is niet aan je been..

Ga dus eerst beginnen met je been en zithulpen er scherper op te zetten door heeeel veel overgangen en tempowisselingen te rijden. Hierdoor zal die beter in balans komen en sterker worden waardoor niet meer hard hoeft om zn everwicht te bewaren. Als je dit alles combineerd met figurenen oefeningen wordt die ook nog eens heel lenig en heb je straks een heerlijk paard.

Voorkom alle tijden dat ti harder gaat dan dat jij wilt, houd iedere pas controlle over het tempo! In het begin doe je dit door terug te rijden, als die goed gaat moet je hem juist naar vore toe rijden om de activiteit goed te behouden en hem te trainen in zn kracht.

Heel veel succes!