In principe vraag ik altijd hulp, het paard moet even de bedoeling weten, en dan is het in 2 keer gepiept.
Maar nu ben ik dus alleen, de eigenaar heeft nooit tijd of is er gewoon niet. Mijn vriend durft niet, en een ander is niet mans genoeg.
De eerste keer dat ik het probeerde duwde mijn vriend het paard naar achteren, maar het paard ging lekker omhoog om maar geen stap naar achteren te hoeven doen.
Daarna durfde hij niet meer, en daarmee enkele anderen ook niet.
Ik heb dit ook al eens voorgelegd in de les, maar krijg simpel weg het antwoord dat ik het thuis maar moet doen

Die persoon die vindt dat ik thuis ook maar moet oefenen helpt dus wel in de les, maar vanwege het weer is de les dus al 3 keer niet doorgegaan. Daar zit niet veel schot in.
En ik vind het zonde van de 10 minuten die je zo kwijt bent om m'n privespringles maar voor het achterwaarts op te offeren. (jaja, ik heb dus als ik wil 3 keer in de week les)
Hoe ik het nu thuis doe? ik zet het paard tegen het schot van de bak. Het commando TERUG kent het paard wel, want aan de hand doet ze het ook. Verder hou ik mijn handen vast op de manenkam, met veel drukop het moment dat ik achterwaarts wil. Onderbenen naar achteren. Benen aanleggen, handen op druk houden en TERUG zeggen. Het gaat zeker nog niet goed (5 uitvluchten en vervolgens 6 passen terug ofzo), maar het begin is er. ZE komt niet meer omhoog. Schudt nog vreselijk met de kop, maar dat vind ik nu nog niet erg.
Soms lukt het zelfs al enkele passen in het midden van de bak.
Het begin is er nu na 2 keer proberen in m'n uppie. Ik moet hier gewoon even doorheen, en voorzie op zich niet veel problemen
Maar hoe doen jullie dat als je alleen bent?