halo mijn pony gaat de als ik aan de teugel rij of als ze erg gespanne is met der hoofd de hele tijd omhoog sommige mensen zeggen dat ik een tiedeman moet nemen maar die dingen vind ik maar niks weten jullie misschien een oplossing
heb je het bit niet verkeerd erin? het meisje van mijn vorige pony had hetzelfde probleem toen ik ging kijken zag ik dat ze het bit er verkeerd om in had ... erg vervelend
Hey roos, zou je niet eens naar het topic Headshaken kijken? Misschien zie je overeenkomsten! Ook moet je eens nadenken of ze misschien zo doet, omdat je zadel erg ver naar voren schuift! Je weet nu hoe bokt werkt dus vraag maar raak aan iedereen!
Je moet je pony van achter naar voren rijden. Dus veel been en gelijk contact houden met beide teugels. Ik merk dit heel erg bij mijn paard. Hou ik of mijn benen er niet aan of ik hou geen contact met de mond gaat die van mij ook heel erg schudden.
Heb je ook les met je pony? Misschien dat je instructrice je verder kan helpen. Verder zou ik het gebit eens laten checken mocht het eerste niets opleveren. En ligt het bit goed in der mond, juist geplaatst en juiste maat?
zadel past al niet dus.... eerst alle medische en (zadel en bit)pasproblemen oplossen en dan een goede isntruteur vragen te kijken voordat je naar een hulpteugel gaat grijpen.
Ik ken ook een paardje dat met z'n kop schud tijdens het rijden, en dat probleem is volledig verholpen door te gaan rijden met een soort van gaasje voor z'n neusriem... ?! Raar zicht enzo, en diervriendelijk want het spant niet ofzo, het hangt gwn vast aan z'n neusriem, en hangt zo over z'n neus... Niet spannend ofzo, netje zelf is vrij stijf zodat het z'n neus niet echt raakt. Echt raar, maar hij doet het wel niet meer !