Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rakkertjuuhh schreef:hoe leer je zo'n paard draven??als ik ga doorzitten en aan spoor gaat die aleen maar kei hard rennen
Yorghos schreef:rakkertjuuhh schreef:hoe leer je zo'n paard draven??als ik ga doorzitten en aan spoor gaat die aleen maar kei hard rennen
Ik denk dat je galopperen bedoelt?

Maris89 schreef:Op de draverij is dit er alleen maar uitgeslagen en móeten ze alleen rennen, realiseer je wel dat dat verwarrend kan zijn voor je paard.
WendyBZ schreef:Maris89 schreef:Op de draverij is dit er alleen maar uitgeslagen en móeten ze alleen rennen, realiseer je wel dat dat verwarrend kan zijn voor je paard.
*zucht* nee.
Vooral veel overgangen en figuren rijden. Verder vooral ook leren los te laten. Strak de teugels vasthouden werkt niet, probeer hem zoveel mogelijk zelf te laten lopen. Vanwege het gebrek aan balans kunnen ze in het begin wel moeite daarmee hebben. Ik rij zelf altijd in een weiland, niet in een bak, zodat ze ook de ruimte hebben. Sommige dravers kunnen wat paniekig worden van het feit dat ze niet genoeg ruimte hebben.
OP www.dravers.nl staat inderdaad een schat aan informatie en tips, als ik jou was zou ik die ook doorlezen![]()
En dan het belangrijkste: wie is je draver?