Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:00

nou als jullie op een paard zitten dat gaan stijgeren veel plezier sla hem helemaal dood. maar ik los het anders op en als je daar problemen mee hebt heb je pech ik ga want heb al genoeg tijd aan jullie verspilt doei

die roze my Little pony kan je in je kont stoppen, ik ben gen klein kind meer. en ik vind het ook egt niet grappig want het slaat helemaal nergens op:S. als ik beter ben zal ik een hamer voor je kopen kan je je paard mee bewerken waar kan ik hem naar toe sturen Koe

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:01

Dit is dan nog het grappigste. Ik heb helemaal nooit gezegd dat ik mijn paard sla.

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:02

had ik het tegen jou.. Afbeelding

madam
Berichten: 869
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:03

Kimmie_Paard schreef:
ja nou dan verkoop ik hem een harde knal he maar niet tegen zij kop


Kimmie_Paard Bericht onderwerp: Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?Geplaatst: 26 Jun 2006 13:47


Geregistreerd op: 18 Apr 2006 11:39
Posts: 803
Locatie: Achter de computer;) heb ik ook al 50 x utigelegt, been geven meer teugel geven, bleef hij op 2 poten staan. kreeg hij gewoon een flinke tik tegen zijn hals en dan luisterde hijw eer



een paard heefd nog altijd een hoofd en benen...[b]
Laatst bijgewerkt door madam op 26-06-06 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

oestinja
Berichten: 710
Geregistreerd: 10-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:03

Ach er zal toch iemand op een steigerend paard moeten kruipen om het paard het af te leren en laat die hamer maar zitten. Trouwens ik sla alleen als ze rechtop gaan staan hoor.

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:03

leuk, heeft schrijf je altijd nog met een T

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:05

Kimmie_Paard schreef:
had ik het tegen jou.. Afbeelding


Kimmie_Paard schreef:
nou als jullie op een paard zitten dat gaan stijgeren veel plezier sla hem helemaal dood. maar ik los het anders op en als je daar problemen mee hebt heb je pech ik ga want heb al genoeg tijd aan jullie verspilt doei

die roze my Little pony kan je in je kont stoppen, ik ben gen klein kind meer. en ik vind het ook egt niet grappig want het slaat helemaal nergens op:S. als ik beter ben zal ik een hamer voor je kopen kan je je paard mee bewerken waar kan ik hem naar toe sturen Koe

madam
Berichten: 869
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:05

laten we het niet over jouw spelfouten hebben hier...

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:06

doe maar niet, egt schrijf je met ch en enz. dat weet ik

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:07

Ja, je had het dus ook tegen mij (zie quote).

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:10

Kimmie_Paard schreef:
ik probeer het op een normale manier, jullie pakken een zweep en slaan hem even verrot, en dan moet ik nog van jullie leren? ik los dingen op zonder geweld, nou mischien is mijn manier van rijden nog wel beter


*komt ook eens kijken*

Ik heb zelf mn paard ook wel eens een tik met de zweep tussen zn oren gegeven omdat hij steigerde. In totaal heeft hij 3 keer gesteigerd, en doet het nu nooit meer.

Ik heb mn paard niet verrot geslagen Kimmie. En dat doen de andere bokkers ook niet, dat weet ik zeker! Waarom? Omdat je daar geen tijd voor hebt. Iedereen die het paard een tik zal geven, is het er over eens dat dat op het moment zelf moet gebeuren. Je hebt misschien tijd voor 1 tik, de ts had tijd voor 2, maar vaker lukt ook niet. Hard slaan zal ik zelf niet voor elkaar krijgen in die korte tijd. Als het zweepje het paard raakt, gaat hij direct weer naar beneden. Dat is de bedoeling, dus waarom zou je verder slaan?

Ik heb deze hele discussie gevolgt, alles gelezen, en ik vind dat jij Kimmie, de boel erg opblaast. Van een mug een olifant maken. Niemand slaat zn paard hier verrot. Corrigerende tikken worden wel uitgedeeld. En als ik me niet vergis, deel jij die zelf ook wel eens uit.

Ik vind jou methode, om het paard op de hals te slaan, niet echt goed. Vind ik dan he, een mening. Een paard gaat rechts als je aan de rechter teugel 'trekt' (ik trek niet, maar om duidelijk te maken wat ik bedoel) een tik op de hals kan door het paard net zo gezien worden. Hij kan dus heel goed denken dat hij opzij moet. Lijkt me niet verstandig als hij steigert. Het zelfde geldt voor tikken op de kont. Het resultaat is al besproken hiervan. Een tik op de hals is opzij, en een tik op het hoofd is naar beneden. Vind ik dan.

oestinja
Berichten: 710
Geregistreerd: 10-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:10

en stijgeren schreif je met een ei dus steigeren, die HAVO van tegenwoordig stelt ook niet veel meer voor, 23 jaar geleden werden er toch wat meer eisen gesteld aan de kennis van de Nederlandse taal meen ik me te herinneren........

Jilly__

Berichten: 799
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:11

Goh dan weet je togh nog iets.. Je kan je ergere aan mensen haha Majaa nu ben ik echt naar mijn paardje.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:12

Kimmie_Paard schreef:
nou als jullie op een paard zitten dat gaan stijgeren veel plezier sla hem helemaal dood. maar ik los het anders op en als je daar problemen mee hebt heb je pech ik ga want heb al genoeg tijd aan jullie verspilt doei

die roze my Little pony kan je in je kont stoppen, ik ben gen klein kind meer. en ik vind het ook egt niet grappig want het slaat helemaal nergens op:S. als ik beter ben zal ik een hamer voor je kopen kan je je paard mee bewerken waar kan ik hem naar toe sturen Koe


Niemand slaat hier paarden dood!! En niemand hoeft een hamer! Wij lossen het met normale middelen op. Ik vind je vrij ver gaan, niet iets om trots op te zijn.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:13

Ach, zoals ik al zei:
Een paard slaan mag niet, maar op die manier over mensen praten mag wel.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:15

oestinja schreef:
en stijgeren schreif je met een ei dus steigeren, die HAVO van tegenwoordig stelt ook niet veel meer voor, 23 jaar geleden werden er toch wat meer eisen gesteld aan de kennis van de Nederlandse taal meen ik me te herinneren........


Ik dacht zelf dat het schrIJf moet zijn?

oestinja
Berichten: 710
Geregistreerd: 10-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:16

Voorlopig tot slot nog één ding, lees dit ook maar even Kimmie, als ik en nog een aantal "dierenbeulen" niet af en toe even een vervelend paard het steigeren afleren, hetzij met een vuist tussen de oren, hetzij met een ei op de kop stukslaan, hetzij met een zak water, hetzij met een fles water, dan zaten de vrachtwagens die slachtpaarden naar Italië brengen, nog veel voller. Er worden jaarlijks aardig wat paarden geslacht omdat ze onhandelbaar zijn geworden, doordat ze gewoon niet streng zijn aangepakt en daardoor boven over hun bazen heenwalsen.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:19

Tja waarom steigert een paard?
Die ei-truc kende ik en is een goede voor een paard dat uit gewoonte steigert, als hij een keer zijn goddelijke gang niet kan gaan.

Een paard dat de ring niet indurft (wapperende vlaggen? publiek? nieuwe enge dingen?), daarmee zal je idd verder aan de slag moeten. Dat je hem dan een klap geeft is te begrijpen, 2 is er imo alweer eentje teveel, maar soit. Dat gebeurd. We zijn maar mensen tenslotte...

Als een paard steigert uit dominantie, bv een hengst, dan kun je hem een klap op zijn buik geven, dat is dan een hele goed oplossing. Zie het alleen als een hulpmiddel, en sla niet alle steigerende paarden op hun buik. Dan worden ze angstig voor jou, ipv voor hun eigen gedrag.
Als je paard steigert omdat hij schrikt van iets tijdens een wandeling, loop dan gewoon door. Lang touw eraan als je weet dat je die kans loopt en negeer dat gedrag, maar hou hem op afstand. Als hij weer landt negeer je ook dat, het is namelijk normaal dat hij met jou meeloopt, jij bepaalt namelijk de weg. Als kuddeleider. Dat geeft een paard vertrouwen, op de lange termijn.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:27

oestinja schreef:
Ik weet uit eigen ervaring dat op het moment dat je balanceert op de rug van een steigerend paard, dat je niet veel bedenktijd hebt en ook geen andere oplossingen, maar heb je zelf wel eens op een steigerend paard gezeten? Ben je wel eens achterover gegaan met een paard?


Ja ik heel vaak op steigerende paarden gezeten en ja ik ben ook meer dan eens achterover geslagen. Ze krijgen ook heus wel op hun flikker, maar met publiek erbij ben ik toch erg voorzichtig...
En tussen de oren slaan heb ik nog nooit gedaan. Ieder kiest z'n eigen manier, maar ik vind het geen goede oplossing.

Trouwens dit topic gaat snel zeg!

Natalya
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:27

Wat een triest topic is dit, zeg..... Triest voor het paard (ja, val maar over me heen, boeit me niet) en terecht dat de jury commentaar leverde. Ze had gediskwalificeerd mogen worden, wat mij betreft....

Een paard wat normaal nooit steigert, zal zijn reden wel gehad hebben. En om dan meteen tussen zijn oren te gaan rammen, dieptriest. Zo los je sowieso geen problemen op, hoor, rammende meisjes. Neem dat van me aan!!! Maar ja, helaas is het bij een hoop mensen wel de tendens. Mocht je problemen hebben met het gedrag van je paard, is het ook erg belangrijk om eens naar jezelf te kijken. Zal best pittig zijn voor sommigen, als ik de verhalen zo lees. En ik kan je vertellen dat de paarden die ik verzorg en train (veel jonge paarden) zo niet behandeld worden. Wij hebben geen probleempaarden en als we die wel krijgen, vereist dat veel geduld en training zonder zweepslagen. Verdiep je eens in paardvriendelijke methoden en er gaat een wereld voor je open.....

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:29

Kimmie_Paard schreef:
nou ik reed altijd op een pony die een uur lang niks anders deed als bokken en stijgeren. ik heb hem geen een keer een tik op zijn hoofd gegeven! ik deed mijn handen naar voren spoorden hem aan. als hij dan nog op twee benen bleef staan kreeg hij een tik tegen zijn hals. die pony was vast erger als jou paard, hij is waarschijnlijk omdat hij altijd stijgerde naar de slacht gebracht. maar dat weet ik neit zeker. alleen niemand heeft er ooit ook maar over naar durven denken om die pony op zo'n manier zijn streken afteleren! je hoord anderen met respect te behandelen behandel je dieren dan ook met respect!


Als je toch ook geen respect krijgt van je paard, wat voor een zin heeft het dan om dat wel aan je paard te geven? Nagelbijten / Gniffelen
Daar los je nou eens echt niks mee op.
Ik vind dat als een paard gevaarlijk steigert (dus niet even een huppeltje) dat er dan wel streng opgetreden mag worden.
Zodat ie weet dat zijn gedrag fout is.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:30

Ik vind dat er ook een verschil is tussen hard en zacht slaan. Ze heeft haar paard natuurlijk heus geen hersenschudding bezorgt!

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:42

Haha, wat een sarcasme allemaal hier in dit topic *LOL*Grappig hoe ver mensen gaan om hun zin door te drammen, zelfs door op spelfouten te letten.. Maar oke.
Het is duidelijk dat de meerderheid vnid dat je een paard NOOIT op zijn hoofd moet slaan met een zweep, en ik dnek dat de TS'er het misschien ook wel geleerd heeft dat niet meer te doen. Ik ben zelf ook eens achterover met paard en al gevallen, en dit laat ik nooit meer gebeuren. Dit los ik op door goed voruit te drijven en dan een paar tikken te geven. Dit helpt natuurlijk niet bij ieder paard, maar sorry, ik wil niet met veel risico's op een paard zitten gaan.. Haha!Een paard moet respect hebben voor je, en dat kan je natuurlijk niet afdwingen door te gaan slaan, maar wel door op precies het goede moment hem een goede opsodemieter te geven.
Ik vond het stukje erg interessant om te lezen over het op de buik slaan van een paard, dit lijkt me veel effectiever. Alleen ik vroeg me af hoe je het beste je paard op de buik kan tikken als het omhoog gaat?

dry

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Betuwe

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:42

Jeetje, wat gaat dat snel hier zeg.
@TS: Als jouw paard gaat steigeren omdat ie de ring niet in wil, dan is dat een teken dat je daar ook helemaal nog niet hoort te zijn omdat er geen sprake is van vertrouwen en leiderschap. Het is de bedoeling dat hij iets doet omdat jij aangeeft dat jij daar graag heen wil. Als je dat met geweld af gaat dwingen dan is er totaal geen sprake meer van vertrouwen. Dan blijft er alleen nog maar dominantie door angst. En ik neem aan dat dat niet je bedoeling is.
Probeer je eens om je paard te begrijpen en zorg dat zulke dingen gewoon niet meer hoeven te gebeuren. Want zo raak je alleen maar verder van huis.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:43

Aan haar punten te zien was het niet de eerste keer. Maar ik vraag me af of dat ie het altijd al heeft gedaan of dat het iets is van de laatste tijd?