Shetland probleempje, wie helpt mij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:13

SimoOnee schreef:
Sorry is het goed als deze foto's ook morgen komen, heb een laptop maar je moet altijd eerst de foto's op een site zetten, dat programma is op deze laptop nog niet geinstaleerd en bij de comuter van ons. Wil het internet niet meewerken sorry, ik zal de foto's zo snel mogelijk plaatsen ik beloof dat ze er zeker morgen opstaan!!!!!!


Neem rustig de tijd.

Sokkebok
Berichten: 1267
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: brabant

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:07

Om even terug te komen op je vraag: als hij zijn kop naar beneden doet in de galop, moet je gewoon achterover blijven zitten, kop omhoog trekken en flink been geven zodat hij naar voren blijft gaan. Hoe meer tempo naar voren, hoe minder hij omhoog kan. Niet terug nemen naar de draf, maar blijven galoperen tot hij een rondje goed gegalopeerd heeft.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:26

Daar gaan we weer.... Nummer een heeft een paard geen KOP en als jij zo'n probleem op deze manier oplost door zijn hoofd dan met een ruk omhoog te TREKKEN ben je verkeerd bezig! En dan maar even lekker doorgaloperen alsof het dier dan ineens gaat begrijpen wat je wil??? Als ik jou was zou ik nog maar eens goed les nemen of lees er eens een boek over na!

Linda2
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-07-06

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:36

Volgens mij kun je beter zorgen dat de basis voor elkaar is.
Schuin lopen en in de verkeerde galop schieten kan elk paard.

Is het niet veel belangrijker dat je hem in een rechte lijn zonder hoefslag kan rijden en op je zit (dus zonder teugels!!!!) overgangen kunt rijden?? Op zijn eigen benen laten lopen!! Schakelen!!!

Ben benieuwd of je dat voor elkaar krijgt met die shetlander, zo ja, knap!!

Dit is namelijk iets wat veel mensen vergeten. Ziet er wel leuk uit hoor, een beetje over de schouder wegvallen naar de hoefslag en iets wat lijkt op een changement of een wissel springen, maar als je nog geen basis hebt is het allemaal op de verkeerde manier en eigenlijk nutteloos. Ach gut

In jouw geval zou ik dus eerst maar eens lekker rechte lijnen gaan rijden en veeel overgangen en zo, zodat je shetje lekker sterk wordt en straks fijn te rijden is in alle gangen en oefeningen!!!

Succes!

Flynn_

Berichten: 94
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Nijkerk !

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 16:14

Het is nu zo'n maand geleden dat ik het bericht op bokt geplaatst heb en nu gaat het prima hoor, hij doet het nog wel, maar mijn instructrice van de manege waar ik rijdt. heeft me ook advies gegeven om ook een iets andere aanpak te nemen van het inrijden, omdat het nog een jonge shet is heeft ze me een hele andere basis laat maar zeggen van inrijden gegeven, hierdoor loopt ie echt super!! het probleempje is zinds een paar dagen al weg eigenlijk, het komt niet vaak meer voor, als ik een halfuurtje gereden heb, dat ie helemaal los is, kan ik zelfs nu al een gebroken lijn maken en op X dan een volte 10 meter, gaat super!! maar ik zal wel de foto's plaatsen voor vanafond staan ze er op, wat ik jullie belooft had. Jammer genoeg zijn de foto's mislukt van het wijken, fotograafje lukte het echt niet de foto's te maken vandaag op nieuw geprobeert maar lukt niet, van wisseltje heb ik 1 foto, als je in galop van hand veranderd kan ie op X 1 keer een wisseltje maken maar verder ook niet hoor! maarja het is nog een jonge shet. Ik heb 1 foto'tje trouwens waar je half ziet dat zijn beentjes gekruist zijn maar niet heel erg. en 1 foto tijdens het wijken maar daar zie je niet goed dat hij gekruist loopt laat maar zeggen, vandaag hadden we ook lekker gesprongen! ging heel goed ondangs de hitte :p ik had ongeveer 70 cm gesprongen! echt super, ik vind dit al super knap omdat hij nog erg jong is, hoger kan hij misschien wel maar dat doe ik zeker nog niet, nog veel te jong!! heel erg bedankt voor jullie reacties, en ik zal snel de foto's plaatsen!! Haha!

Manderino

Berichten: 1309
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:20

Wanneer komen de foto's dan ? Lachen
ben nieuwschierig Haha! Bloos

Kim_H
Berichten: 787
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:38

Ik snap niet dat sommige mensen daar zon probleem van maken, wat maak het nu uit als ze zegt, als jullie weer denken dat ze te groot en te zwaar is, dat een pony van 1.12 geen shetlander meer is Gestoord Daar gaat het niet eens over..
En dat sommigen zeggen 'Kom maar hier mn paarden inrijden, jij kan dat veel beter', je hebt haar nog nooit zien rijden!
En ze zal zelf toch wel weten of haar shetlander er klaar voor is om dat werk aan te kunnen, vanaf de computer kunnen wij dat niet zien en voelen.

Door te oefenen kom je er vanzelf, een jonge pony moet dat allemaal nog begrijpen en dat zal vanzelf wel komen, met hulp van je instructrie.
Ben benieuwd naar de foto's Knipoog

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:41

ben deze topic al een tijdje aan het volgen maar ben ook erg benieuwd naar de foto's

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:52

??????? Ik dacht dat je vandaag op vakantie zou gaan???? Maar goed nog een keer dan.... met een vijfjarige shet al 70 cm springen dat is nogal wat! Kim_H....als zij al die dingen al kan met een shetlander is het in mijn ogen een natuurtalent en is het zonde dat ze niet verder door gaat in de paarden! Vandaar dat ze bij mij mag komen rijden en mijn paarden mag trainen en die van Kris 25 ook!

Anoniem

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:33

Iedereen zijn lolletje weer gehad?

Slotje Lachen