Gerda schreef:
Citaat:
Dat moet je eigenlijk al onder controle hebben voordat je aan een wedstrijd begint. As je met losrijden nog "even" de puntje's op de i wil zetten, dan ben je naar mijn mening vekeerd bezig . Los rijden betekend niets anders dan de spieren van je paard of pony los maken, en niets nieuws leren, of nog even ergens aan sleutelen. Daar moet je in je training aandacht aan besteden !!!!! Niet met wedstrijden.
Daar ben ik het absoluut helemaal mee eens !
Tijdens het losrijden kun je echt niets veranderen / verbeteren, met een beetje pech loopt je paardje zelfs slechter dan thuis.
Iets dat thuis niet bevestigd is, zal op een wedstrijd vast niet beter gaan, helaas.......
Dit toch proberen kan ook nadelige gevolgen hebben tijdens de wedstrijd, ik raad je dan ook aan om te proberen om hetzelfde te rijden als thuis.
Geen gekke dingen proberen, en geen oefeningen vragen die je paardje thuis ook nog niet kan.
Hiermee zul je hem alleen maar over de emmer jagen, en da's vast niet de bedoeling.
Probeer het losrijden op dezelfde vertrouwde manier te doen als dat je thuis traint, je paardje heeft dan herkenning in hetgene van hem gevraagd wordt, en dat werkt vaak positief.
Heel veel succes met de wedstrijd !