Waarom trek die steeds ze hoofd naar benede?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Rosanna

Waarom trek die steeds ze hoofd naar benede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:21

K rijd op een fjord als k stap,draf.galpeer trek die steeds me teugels uit de handen en trek die me uit het zadel net of die luch wil happen ofzow wat kan k hier aan doen?of doe ik iets fout? wie kan me helpen?

ellepel

Re: Waarom trek die steeds ze hoofd naar benede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 06:51

zoek iemand die je goed les kan geven

_Rosanna

Re: Waarom trek die steeds ze hoofd naar benede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 10:39

ellepel schreef:
zoek iemand die je goed les kan geven

dat heb k:) maar die zegt dat heel veel paarden dat doen *fjorden*
Maar das nii zo!!

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:34

topic staat verkeerd--dit hoor bij rijtechnisch.

Maar goed, echt niet iedere fjord doet dan...sterker ik ken er geen.

Degene die je lesgeeft geen dus niet echt goede aanwijzingen..misschien kan je iemand anders zoeken die je kan helpen????

Hij krijgt nu waarschijnlijk gewoon zijn zin, misschien wil ie gewoon onder het werk uitkomen. En waarschijnlijk lukt dat.
Lekker voorwaartsrijden, zelf goed blijven zitten (beetje achterover). Wil ie gaan trekken goed je benen erbij en kleine ophoudingen maken.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:11

_Ro0sj_: wil je alsjeblieft op je spelling en taalgebruik letten? In de boktregels staat dat je normaal leesbaar Nederlands moet schrijven - net als op school dus.

Verder verplaatst ik het topic even.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:05

Zoek goede begeleiding. Een goede instructeur, instructrice kan je hier zeker bij helpen. Ik kan zo niet zien of het komt omdat je fjord teveel tegen gehouden wordt door jouw hand, of dat het iets anders is...

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:07

Zorg dat jij je handen en schouders ontspant, als jij in de mond trekt kan je paard als reactie terugtrekken om maar van die druk in zijn mond af te komen.

Verder gewoon goed voorwaarts rijden, wanneer je paard dus weer jouw naar voren trekt direct een vlotte draf of middendraf inzetten. Houdt hem bezig met oefeningen zodat hij de aandacht bij jouw krijgt ipv manieren zoeken hoe hij lange teugel kan krijgen en verder.

Hoe reageert je paard op je overgangen terug. Ik denk dat je paard ook wel erg hard in de mond is en je aardig wat teugelhulpen gebruikt om een overgang terug te maken. Denk erom dat paardrijden iets is waar je vooral je zit voor gebruikt. Trekken aan de teugels ed is helemaal niet nodig, goed voorwaarts rijden van je paard van achter naar voren is echter wel belangrijk. Daarmee zal het paard je hand vanzelf gaan opzoeken ipv proberen eronder vandaan te komen.

_Rosanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:13

Ibbel schreef:
_Ro0sj_: wil je alsjeblieft op je spelling en taalgebruik letten? In de boktregels staat dat je normaal leesbaar Nederlands moet schrijven - net als op school dus.

Verder verplaatst ik het topic even.

Ik zal me best doen:) allen ik heb ook dislexsie of hoe je dat ook schrijf.. daar door neem ik snel dingen over:( maar ik doe me best!! op school schtijf ik ook heel vaak msn taal en allens fout daarom heb ik ook een laag cijfer voor nederlans

_Rosanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:15

Lise81 schreef:
topic staat verkeerd--dit hoor bij rijtechnisch.

Maar goed, echt niet iedere fjord doet dan...sterker ik ken er geen.

Degene die je lesgeeft geen dus niet echt goede aanwijzingen..misschien kan je iemand anders zoeken die je kan helpen????

Hij krijgt nu waarschijnlijk gewoon zijn zin, misschien wil ie gewoon onder het werk uitkomen. En waarschijnlijk lukt dat.
Lekker voorwaartsrijden, zelf goed blijven zitten (beetje achterover). Wil ie gaan trekken goed je benen erbij en kleine ophoudingen maken.

Ik heb vandaag er weer op gereeden en het gin super zo als jij het zij ik krijg nu ook les van iemand anders we zijn bezig om iemand te zoeken bedankt:)

_Rosanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:16

Kris25 schreef:
Zoek goede begeleiding. Een goede instructeur, instructrice kan je hier zeker bij helpen. Ik kan zo niet zien of het komt omdat je fjord teveel tegen gehouden wordt door jouw hand, of dat het iets anders is...

Dankje wel:D

_Rosanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:16

Bienotje schreef:
Zorg dat jij je handen en schouders ontspant, als jij in de mond trekt kan je paard als reactie terugtrekken om maar van die druk in zijn mond af te komen.

Verder gewoon goed voorwaarts rijden, wanneer je paard dus weer jouw naar voren trekt direct een vlotte draf of middendraf inzetten. Houdt hem bezig met oefeningen zodat hij de aandacht bij jouw krijgt ipv manieren zoeken hoe hij lange teugel kan krijgen en verder.

Hoe reageert je paard op je overgangen terug. Ik denk dat je paard ook wel erg hard in de mond is en je aardig wat teugelhulpen gebruikt om een overgang terug te maken. Denk erom dat paardrijden iets is waar je vooral je zit voor gebruikt. Trekken aan de teugels ed is helemaal niet nodig, goed voorwaarts rijden van je paard van achter naar voren is echter wel belangrijk. Daarmee zal het paard je hand vanzelf gaan opzoeken ipv proberen eronder vandaan te komen.
Bedankt voor je tips:D ik ga ze morgen gebruiken:)