Paard neemt de benen zodra iemand weggallopeerd..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Paard neemt de benen zodra iemand weggallopeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 21:30

Hoi,
Sinds ik bij een andere stal sta, ga ik zowat iedere dag naar het bos, dit samen met Rianne ( Kimbalover ). Alles gaat gewoon, tja alleen is ze meestal opgewonden ( Bonita ), maar zodra Rianne gaat galloperen, pakt Bonita het bit vast en raced er keihard achteraan. Dan kan ik doen wat ik wil, maar ze wilt absoluut niet stoppen! Ik vind dit zelf steeds gevaarlijker worden en weet niet meer wat ik moet doen. Ik kan net zo hard aan de teugels rukken en ik kan haar probereren ergens tegenaan te drukken, maar niets lukt
Groetjes Sharona

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:59

Misschien moet je vriendin niet zomaar weg galloperen..
Paarden blijven kudde dieren natuurlijk, dus hun instinkt zegt gewoon dat ze mee moeten rennen! Vooral als je net op een nieuwe stal staat, met een nieuwe omgeving is dat allemaal best spannend voor je paard. Ga gewoon óf alle 2 stappen óf alle 2 galloperen. Hou het tempo dan niet te hoog natuurlijk! Verder om m te laten wennen kan je ook langzaam aan stukjes wat verder van elkaar gaan lopen. Dat je bijvoorbeeld een ander paadje in gaat maar alle 2 bij het zelfde einde uitkomt.. Dat je vriendin een paar meter verder draafd en daarna weer gaat stappen.. Langzaam opbouwen veel geduld en belonen! Succes er mee

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 13:36

Ja dat is het probleem ook, als we allebei gaan galloperen, trapt Bonita Kimba ( pony van rianne ) op de voeten en dan schiet Kimba weg en dan gaat die van mij er achteraan.. en dan houd ik haar niet meer..

We gaan het proberen met die paden

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 23:20

Dan ga je toch gewoon niet galloperen??
Ik vind dat maar gevaarlijk,de meeste paarden maken een spelletje van en gaan dan crossen en dan is het hek helemaal van de dam

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 09:28

*Zucht* Dat is dus het probleem, die van mij wil alleen maar galloperen, als ik iets achterloop, dan springt ze naar voren en dan gaat ze galloperen en dan is er geen houden meer aan..

JaSpJo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:33

ik zou voorop gaan rijden en dan jouw laten bepalen wanneer eer gegalopeerd word.
misschien wil hij gewoon voorop??

rick_erika

Re: Paard neemt de benen zodra iemand weggallopeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:36

Dat heeft veel gedult en tijd nodig.
Wat je ook kan doen afstappen ernaast blijven staan en dan je vriendin een keer laten galloperen en haar weer terug laten komen.

Of ga gewoon eens mee wandelen. En laat je vriendin draven stappen en galloperen voor je.

En inderdaat laat die van jou eens voorop.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:37

Het lijkt mij een heel normale reactie voor een paard om mee te galopperen als een ander paard in galop gaat.

Niks aan de hand dus.

Wat je kunt doen is niet meer galopperen in het bos of bijvoorbeeld achter elkaar galopperen. In elk geval niet meer je vriendin gewoon laten weg galopperen en dan zelf proberen te stappen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:41

Je moet gewoon voorop gaan rijden. Ik denk dat je paard het niet leuk vind om achteraan te lopen. Probeer het eens om hem voorop te laten lopen. Mss helpt het wel.

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 09:45

Oke is goed

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:47

Inderdaad, gewoon lekker voorop rijden. Zo te horen heeft jouw paard teveel drang om voorop te lopen. Hierdoor loopt jouw paard te vlak achter de voorganger, waardoor het ander epaard op zijn hakken wordt getrapt. Dan zou ik ook reageren als ik dat paard was.

Vorokom dat jouw paard de ander op zijn hakken loopt, houdt afstand (jut je paard nooit op om even bij te draven ofzo maar wees ook met de buitenritten consequent in de gangen)..

Maak het jezelf niet moeilijker door te verwachten dat jouw paard achterblijft als de ander wegspurt, maar verwacht wel afstand.

Als je merkt dat jouw paard prettiger voorop loopt dan is dat gewoon een hele simpele en doeltreffende oplossing..