Aan de Teugel en Schuin Lopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juweeltje

Aan de Teugel en Schuin Lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 11:18

Hoi
Ik heb een paar vraagjes
1: mijn(verzorg) pony wil niet aan de teugel lopen. Dus wil ik graag een hulpteugel kopen om het haar e leren. Wat voor hulpteugel zal ik nemen???
2: mijn pony loopt dus ook schuin. laat je haar recht lopen, dan gaat haar nek scheef. Doe je haar nek recht, gaat haar kont scheef. Iemand iedeeen hoe dat kan?
alvast bedankt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:26

HAR --> RT-P

Kijk ook eens in de sticky over aan de teugel lopem.
Daar zul je lezen dat je dat niet leert door een hulpteugel, maar door goed aan het been te maken en ontspanning en juist weinig gedoe aan de voorkant

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:32

als je paardje scheef loopt is t misschien slim om m eerst even na te laten kijken of alles oke is voor je m gaat dwingen om aan de teugl te lopen. Misschien zit er ergnes een beperking waardoor hij t niet kan en t m zeer doet. Aan de teugel bereik je door ontspanning en t volgen van je hand en niet door te dwingen met een hulp teugel. Eerst goed na laten kijken en dan goeie instructie zien te vinden. Succes!

leandra_tak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:49

als je paard scheef loop, kan je misschien proberen hem recht te laten lopen. Want pas als hij recht is kan je hem aan de teugel rijden.

Misschien les nemen?
want een scheef paard zal niet aan de teugel lopen, hij moet eerst meer zijn gewicht op zijn achterhand gaan dragen ( overgangen, schakelen).
Dan wordt hij vanzelf nageeflijk, met een hulpteugel los je het probleem niet op. het is misschien wel handig als begrenzing dat hij zijn hoofd niet te hoog kan lopen ( thiedeman-teugel of iets in die richting)

nouja, dat is hoe ik het geleerd heb

Navidad

Re: Aan de Teugel en Schuin Lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:09

Zorg eerst maar is dat je hem recht hebt, anders kan jou pony niet aan de teugel lopen en zit het onwijs tegen allemaal.

Zorg dat je hem goed acktief hebt met een goed ondertredend achterbeen, zorg voor een tacktische gang.

Ga niet zitten shorren van voor, rij hem met je been tegen je hand aan, neem wel enkele druk (geen trek druk) maar dat je wel contackt hebt met de mond van je pony, desnoods zet je hem iets schouder voor dan zakt die van nature.

Goed les nemen wil ook wel eens helpen, je pony is schots en scheef als ik dit zo hoor, en denk niet dat je dit in je eentje kwa gevoel op kan lossen..

Splinter

Re: Aan de Teugel en Schuin Lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:20

Bij punt 2 geef je al aan hoe scheef je pony is,
een scheve pony kan niet aan de teugel lopen!!! Ga dit dus ook niet afdwingen met een hulpteugel, dan weet je zeker dat je pony uiteindelijk kreupel wordt!!

neem les, zorg dat je pony recht wordt en dan zal hij vanzelf aan de teugel gaan lopen