Bang met springen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Matsje

Bang met springen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 20:20

Hallo allemaal,

ik heb een probleempje ( ja alweer!)

Ik sprong altijd fijn met een leuk paard, ook lekker hoog, parcourtjes etc kon niet gek genoeg. Tot ik 2 maanden terug er 2 keer afgevallen ben, in de hindernis, paard heeft 2 maanden kreupel gestaan en mag nu weer wat beginnen. Maar, sindsdien heb ik wat op andere paarden gesprongen maar elke keer werd ik steeds banger.. Bang dat het paard weigert dus. De meeste paarden voelen dit en gaan dan dus erg onzeker springen en dan gaat het voor mijn gevoel nog slechter. Ik vind het zo jammer want ik was altijd zo fanatiek!
Ik ben echt bang dat het zo blijft en ik weet niet wat ik er nou mee moet doen. Iemand tips?

tarzansammer

Re: Bang met springen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:25

hey

een meisje wat ik ken heeft ook schrik gehad met sringen zij viel er altijd af na de hindernis haar pony begon dan heel erg te bokken
toen de pony in de gete kreeg dat ze schrik kreeg begon hij ook met weigeren

we hebben haar er overheen geholpen door helemaal van voor af aan te beginnen met springen heel laag en zo

nu springt ze na een jaartje oefenen met een pony die het springen nix vond een parcour van 8cm en een enkele sprong van een meter
de pony es maar1.33m
vind ik erg knap

zo zou jij het ook kunnen proberen helemaal van voor af aan
suc6

groetjes

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:29

idd terug van voor af aan beginnen.
lekker laag op jou tempo
desnoods op een heel ervaren pony/paard terug beginnen.

ik heb ook angst met springen, met mijn paard spring ik dan helemaal in mijn eentje, 1 keertje in de week lage kruisjes om mijn zelfvertrouwen op te bouwen, dat helpt bij mij.
als ik dan zeker genoeg ben dan bouw ik een beetje op.
en als ik dan voor mezelf een laag parcoursje durf met verschillende enge sprongen (laag) dan pas denk ik dat ik terug les ga nemen
mijn lesgever springen is nogal enthousiast, als hij merkt dat het een beetje goed gaat dan bouwt die fanatiek

Matsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 20:32

Haha ja precies! Ben nu soort van opnieuw begonnen. Vandaag begonnen met mn nieuwe paard leren springen, dus veel balkjes en lage hupsjes, en dat werkt echt, was helemaal niet bang! bedankt voor jullie reacties!