onregelmatig met middendraf! wie heeft tips????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kissielover

onregelmatig met middendraf! wie heeft tips????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 22:51

als ik middendraf wil rijden met mn pony gaat ie onregelmatig lopen echt niet leuk want hij kan het wel heel goed zie ik soms aan de longeerliijn. maar als ik rij dan gaat ie onregelmatig lope ik heb al van alles gepobeeert hem wat lager in stellen/ langere teugel. of juist wat meer oppakken, met binnenstelling of buitenstelling. ik heb t ok al met mn western zadel geprobeert dus t is ook niet zo dat mn zadel niet goed is want met t westrenzadel word ie ook onregelmatig, nx werkt ik probeer ook elke x maar een paar passen te vragen en dan gelijk terug te rijden maar meestal ben ik alweer te laat..... mn instructie helpt me er ook wel bij maar miss dat jullie wel DE tip hebbe
alvast bedankt

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:52

Heb je gelijke druk op je teugels? Als dat niet zo is, krijg je tactverlies.

kissielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 22:56

jah dat heb ik ook, zou ik meer druk moeten geven?

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:10

Meer dan gewoon lijkt me niet nodig. Hou je je pony niet te veel bij je. Dan kunnen ze hun passen niet goed afmaken en lopen ze ook onregelmatig. Loopt je pony misschien scheef? Misschien kun je dan richting schoudervoor denken.

kissielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 23:26

nou dat heb ik nooit iemand horen zegge maar als ik een rechte liijn rij loopt ie wel te slingeren en met galoppe wil die wel eens zn kont naar binnen gooien......

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:31

Deniz

Re: onregelmatig met middendraf! wie heeft tips????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:55

zorg eerst dat je paard op 4 benen loopt en een goede balans heeft..

Liselot11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:38

Zoals Deniz zegt: eerst op 4 benen en een goede balans. Maar bouw je middendraf ook eens op. Begin op een diagionaal rustig, en bouw dat uit, zodat je pony het zelf ook bij kan houden. Misschien vraag je juist teveel!

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:43

Wat ook kan helpen: Eerst terugrijden en maar iets veruimen. Dan heb je wel een verschil, maar vraag je niet gelijk het uiterste. Dat bouw je dan langzaam uit.

Het probleem komt mij ook bekend voor en het is te verhelpen hoor! Kost wel wat tijd.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:17

Je zegt zelf dat die scheef is... zo heb je je paard ook niet op druk en tussen je benen, voor een fatsoenlijke middendraf moet je paard recht zijn, zo niet, dan gaat die lopen als een ouwe krant, en kan die zijn gangen niet tonen, ga back to basic, en stel hem eerst recht.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:42

Navidad schreef:
Je zegt zelf dat die scheef is... zo heb je je paard ook niet op druk en tussen je benen, voor een fatsoenlijke middendraf moet je paard recht zijn, zo niet, dan gaat die lopen als een ouwe krant, en kan die zijn gangen niet tonen, ga back to basic, en stel hem eerst recht.

niets aan toe te voegen.

succes

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:45

Rechtrichten maar ook meer gewicht op achterhand gaan brengen, als paard teveel op voorhand loopt worden ze vaak ook onregelmatig. Ga veel korte overgangen, korte schijnovergangen en korte tempowisselingen rijden, daardoor word paard ook rechter en sneller aan been en komt meer op achterhand.

kissielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 16:51

dank julllie wel voor de tips we gaan ze zeker uitproberen!