Nageefelijk/ontspanning

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Nageefelijk/ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:35

Hoi
Ik heb een probleem met m'n pony.
Eerst liep hij nageefelijk en lekker ontspannen, maar de laatste tijd gaat dat koppie amper nog omlaag.
Nou vraag ik me af, ontspant hij nog wel Ik moet echt keihard werken om hem 5 minuten nageefelijk te rijden en dat lijkt me nou ook niet helemaal de bedoeling, vooral als ik zie hoe hij eerst liep. Ik draafde aan en woep daar was de ontspanning/nageefelijkheid en ik hoefde alleen af en toe wat te frunniken en hem gewoon niet te storen.
Met m'n instructrice ben ik ook hard bezig met de nageefelijkheid en in de les loopt hij dan ook na een tijdje wel ontspannen, maar dat duurt dan ook heel even.
Ik ben gewoon heel bang dat ik hem stoor en dat ik zelf gewoon echt alles fout doe
Dus nu mijn vraag, herkent iemand het probleem en nog belangrijker wat kan ik doen zodat hij beter ontspant ( ik rij al heel veel wendingen )
Groetjes Marijke
P.S Sorry voor het lange verhaal

mirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:38

misschien heeft hij last van z'n rug of moet hij naar de tandarts..? eventjes na laten kijken misschien:)

josiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:27

is het ineens gekomen dat hij niet meer ontspannen liep? ik zou hem lekker voorwaarts neerwaarts rijden aan een wat langere teugel en zeker het niet af gaan dwingen wat dat kan juist averechts werken. veel succes!!

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:54

Hij ging langzaamaan minder nageven

madacha

Re: Nageefelijk/ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:39

Goed je benen er aan houden, en als hij zijn hoofd naar beneden doet, ook gelijk de druk verminderen van je teugels, maar wel je benen eraan houden. Behoud je je druk, dan snapt hij het niet. En met weinig genoegen nemen in het begin, en steeds opnieuw vragen als hij weer omhoog komt.