SunnyLoverke schreef:Heey.. Mijn pony doet sinds een paar dagen zijn hoofd egt naar achter gooien met rijden, ik heb gister een behoorlijke klap tege mijn gezicht gekregen,, veel mensen hebben mij aangeboden om een slofteugel te gebruiken, ook omdat hij absoluut niet aan de teugel te krijgen is.
Het is verder een superbeestje maar zodrahij iets fout doet en dat ook weet dan zeg ik meestal kwaad zijn naam dat is normaal voldoendemaar nu geeft hij me dus letterlijk een kopstoot. of hij gaat gewoon rechtop staan. wat kan ik hieraan doen??
Mijn paard heeft dit ook een tijdje gedaan, vooral om onder het werk uit te komen.. Ook het achter de teugel lopen is een groot probleem geweest.
Inderdaad zoals hier al gezegt, laat eerst zijn gebit eens nakijken.. voor alle zekerheid. Als daar niets mis mee is zal je moeten beginnen trainen, veel trainen.
Zorg er eerst en vooral al voor dat je paard genoeg aan je hulpen is, of je hebt er niets aan te zeggen. Rijd niet met je handen, maar met je benen.. anders maak je het enkel en alleen maar erger.
Dus rijd hem vlot voorwaarts en doe wat je anders doet. Als hij met zijn hoofd omhoog slaat zet je je benen erin zodat hij vooruit schiet.. Als hij er niet op reageerd neem je je er een zweep bij en geef je hem een goede tik zodat hij vooruit MOET. Voor je paard is het een enorm enorm moeilijke klus om zijn hoofd zo in de lucht te smijten als hij aan een serieus tempo vooruit moet...
Bij mij was het vooral vanaf de moment ik gegallopeerd had, en bij overgangen van draf naar galop. Ik ben dus beginnen rijden tot ze het zelf opgaf.. vanaf de moment dat ze haar hoofd omhoog deed, benen erbij en vooruit in galop.. dan terug rijden en een overgang maken naar draf. Telkens opnieuw, en opnieuw (mijn paard heeft wel een ongelofelijk uithoudingsvermogen wat het wel moeilijk maakte).. Na zo een training of 4 (van telkens bijna twee uur, waarvan het laatste uur niet anders was dan draf-galop) heeft ze het toch mooi opgegeven..