Contact kwijt in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Namiira_hvj

Contact kwijt in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 10:16

Yasmin meld zich weer.

Als mijn pony in galop aanspringt ben ik meteen het contact kwijt. Misschien omdat hij zo'n vreselijke hobbelgalop heeft, waarbij hij dan heel sloom en hoog opgooit. Mijn teugels worden dan opeens veel te lang, en hij gooit zijn hoofd een meter in de lucht. Als ik het dan weer op wil pakken valt hij terug of gooit hij zijn hoofd alleen nog maar hoger. Heeft iemand dit probleem ook?

monsera

Re: Contact kwijt in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:19

Ik zou wat meer bezig gaan met de galop.Goed voorwaarts houden.Veel overgangen rijden en probeer af en toe wat te schakelen in de galop.Dus af en toe een pasje vooruit in de galop en af en toe proberen een pasje terug te laten komen in de galop zonder dat hij in draf valt.Ik denk dat hij dan wat meer sprong krijgt en minder gaat hobbelen in de galop.

Dat de teugels langer worden moet je zeer streng op jezelf zijn en ze niet langer laten worden.Gooit hij zijn hoofd omhoog een keer goed been geven en naar voren rijden.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:12

Ik denk eerijk gezecht niet dat hij minder hobbelig wordt als je meer overgangen rijdt, monsera. Tenminste zoiets heb ik nog nooit gehoord en lijkt me ook een beetje onwaarschijnlijk

Je weet van te voren al dat je teugels te lang worden in de galop dus neem ze al wat korter verder zou ik hem lekker voorwaarts houden in de galop en zeker niet terug laten vallen. Dat je paard z'n hoofd omhoog gooit is een teken dat je paard gespannen is. Ik zou hem lekker een nek- massage geven

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:22

monsera schreef:
Ik zou wat meer bezig gaan met de galop.Goed voorwaarts houden.Veel overgangen rijden en probeer af en toe wat te schakelen in de galop.Dus af en toe een pasje vooruit in de galop en af en toe proberen een pasje terug te laten komen in de galop zonder dat hij in draf valt.Ik denk dat hij dan wat meer sprong krijgt en minder gaat hobbelen in de galop.

Dat de teugels langer worden moet je zeer streng op jezelf zijn en ze niet langer laten worden.Gooit hij zijn hoofd omhoog een keer goed been geven en naar voren rijden.

mee eens monsera naarmate je veel overgangen gaat rijden komt paard meer op het achterbeen en verplaatsd dus zijn gewicht naar achter. doordat paard over de rug gaat lopen, bolt de rug al het ware op en kun je heerlijk zitten. ik heb zelf ook een hobbel-de-bobbel-knol en die is prima uit te zitten als hij over de rug loopt. bovendien kun je ook zitles nemen of af en toe zonder beugels rijden om je houding en zit te verbeteren en te leren ontspannen.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:23

Weer wat nieuws geleerd

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:21

RicardoOpa schreef:
Weer wat nieuws geleerd

je bent nooit uitgeleerd in de paardensport

merit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:02

Bedoel je met langer wordende teugels dat jij ze langer maakt (onbewust) of dat hij ze uit je handen trekt??? Ik zou proberen om veel overgangen te rijden, kleine kneepjes geven met je handen en veel ontspannen als hij omlaag gaat met zijn hoofd en dan zoekt hij vanzelf je hand op.

Bloempjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:52

kheb precies hetzelfde! ontzettend lastig..blijf even dit topic volgen

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:11

ga vooral diep in je zadel zitten.. en val niet voorover... je moet goed met je handen mee gaan.. ( de beweging moet komen vanuit je schouder)

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:12

mmmarieke schreef:
ga vooral diep in je zadel zitten.. en val niet voorover... je moet goed met je handen mee gaan.. ( de beweging moet komen vanuit je schouder)

je moet hierbij heel goed letten( in het begin om te oefenen) op de beweging van het hoofd van je paard..

succes!

Kathmandu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:19

Ik zou mijn paard in de gallop vrij voorwaarts houden, door veel te schakelen. Natuurlijk contact met de mond houden! En door eerst been te geven en daarna op te vangen met de teugels heb je je paardje meteen beter en allerter op je been. Ik denk dat je zo al een stuk verder komt, maar natuurlijk ook met het bovenstaande commentaar!