carrousel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bontekeh

carrousel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 23:00

ik rij op mijn manege samen met veel andere carrousel maar onze ideetjes beginnen na 3 jhaar op te geraken voor oefeningen
weet er iemand nog oefeningen voor de carrousel
binnekort gaan we weer werken voor een voorstelling maar deze is heel speciaal
ik heb daar nog niet veel info over maar
ik wil wel al vast veel ideetjes om al te beginne met de carrousel
ggroeettjuussss vero _/-o_

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:59

Wij hadden hele leuke oefeningen in het caroucel.. beetje moeilijk uit te leggen maar ga het voorje proberen:

Slangevolte met volte:
Je splits vooraf de groep in 2en.. wij reden met 4 en de voorste 4 draaide vooraf een volte zodat ze aan de overkant reden..

Vervolgens maakte de ene groep bij A, de andere bij C, een slange volte met zn 2tjes naast elkaar. De 2 die op de binnehoefslag reden, reden na de inzet van de eerste boog een volte 10 meter terwijl de buitenste rij doorreed. Bij de 2de boog (nog steeds voor deBE lijn) draaide de buitenste rij een volte 10 meter terwijl de binneste rij de boog afmaakte zodat je weer naast elkaar kwam. Over het midden passeer je elkaar door iets uit elkaar te gaan rijden zodat de buitenste rijen in het midden van de andere groep passeerde.. en op de zelfde manier maakte je hem dan af!

Andere leuke was weer de groep splitsen in 2 groepen, een voorste en een achterste gedeelte.. Dan wend je allebij af, ene bij A de ander bij C. Onder X rij je allemaal een volte 10 meter naar je eigen kant (dus wie links zit, naar links en wie rechts zit naar rechts) dan kom je weer allemaal uit onder X en went je af naar E of B (ligt eraan welke kant je zit) en dan ga je samen met je nieuwe partner naar rechts.. Vervolgens rijdt de binnste rij een grote volte bij A of C zodat je weer terug komt naast je eigen partner..

Cherellee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:01

ja die ken ik ook..

Zit ook in onze carrouelproef..

haha naja ik ken niet echt leuke origiele figuren..

hiltje1973

Re: carrousel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:11

er bestaan boekjes met allemaal carrousselfiguren. Misschien even via google of via een ruitersportzaak of carrousselvereniging bestellen.

het is zo lastig uitleggen via internet en zonder tekeningen.

succes !