Paard niet te houden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_DJS

Paard niet te houden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 23:45

ik verzorg een paard dat met galop af en toe gewoon de teugels uit je handen trekt en keihard gaat rennen.Wat kan ik hier aan/tegen doen?

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:20

is het in de bak?

Ik zou eerst kijken of er een oorzaak is waarom die je teugels uit de handen trekt en waarom die zo hard gaat in galop.. misschien kan die niet rustig galoperen omdat ti geen balans of kracht daarvoor heeft..

Als je zeker weet dat het ook geen medische oorzaak heeft maar gewoon ondeugd is: gewoon op zn flikker geven! LAat hem amar hard galoperen, ook als die moe is en terug wilt komen moet ti door gaan.. dan is de lol er snel vanaf..

kijk hier wel mee uit, rij geen andere omver in de bak en voorkom dat ti zn benen breekt als je plat door de bochten gaat!

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:22

ik heb af en toe ook een hete fik. ik voer haar muesli die haar rustiger maakt. ja i know het klinkt raar. maar het is van Havens meen ik en het heet gewoon Calmer Muesli.... zit geen haver in... moet je maar eens informeren.

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:26

liggen jagen heeft niet zoveel zin hoor.. Mijn paard heeft ook een tijdje gehad dat ze constant ging lopen en aan het wegrennen was. Wat je moet doen is gewoon heel consequent reageren. Als je paard gaat rennen dan laat jij hem op JOU benen nog feller vooruit gaan.. Dan met je zit terug rijden. Vertrekt hij weer? Vooruit rijden op JOU benen. En dan weer terugrijden...

Vaak is het vertrekken gewoon een machtsspelletje van je paard. Met de gedachte van: "hoe ver kan ik gaan?". Als je je paard op jou benen gaat vooruit rijden ben jij weer de baas, en heeft hij de touwtjes niet in handen.
geloof me, het werkt behoorlijk goed . Wel niet vergeten voor telkens op je ZIT je paard terug te rijden, verzamelen.. en dan weer normaal. Niet gaan trekken aan je teugels, vaak heeft dat nogal een tegengesteld effect.

succes er nog mee!

rianne1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:25

goed trainen, mijn fjord heeft het5 2 jaar gedaan, en nu ben ik er eindelijk vanaf.

astrea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:51

Als je zeker weet dat hij wel rustig kan galopperen, uit te proberen aan de loge evt met hulpteugel. En een medisch probleem is uit gesloten, mond,rug.Dan kun je het best heel veel overgangen rijden. Hij/zij mag alleen op jou commando vooruit en scherp blijven zo gauw je voelt dat hij/zij weg wil iets anders gaan doen, dus als het weg wil tijdens de galop voel je dat en ga je bv weer verzamelen en weer een stukje stappen. Het gevolg is dan als je het vol blijft houden dat jij weer de baas bent en het paard weer normaal gereden kan worden met jou als baas en niet anders om, dit alles wel met een ontspannen hand. Succes ermee en anders even met een trainer erbij het is wel op te lossen.