hoe paard mooi rond rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

hoe paard mooi rond rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 16:32

ikben erg benieuwd hoe je een paard laag en rond rijdt..mijn paard heeft die spieren nog niet ontwikkeld dat de hals mooi rond loopt,hij vind dat erg moeilijk want hij heeft een lange hals namelijk hoe kan ik ervoor zorgen dat die spieren zich gaan ontwikkelen en mooi ronder worden zodat ik hem meer rond kan rijden...(krijgen) hij loopt het liefst lang en laag omdat die dat makkelijker vind zie mijn topic ( rijfoto's)

viewtopic.php?f=10&t=582424&hilit=

gr emaartje

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:38

niemand?

_elske_

Re: hoe paard mooi rond rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:44

Ik denk dat het bij ieder paard en elke ruiter verschilt, maar bij mijn verzorgpaard helpt het als ik heel veel achtjes rij. Ik begin meestal met grote (gewoon 2 hele voltes) en die maak ik dan steeds kleiner. En dan het paard steeds opnieuw om je binnenbeen heen laten buigen. dat mag heel overdreven... Verder helpt het bij mijn verzorgpaard ook als ik constant trillingen geef met mijn binen hand, natuurlijk niet te overdreven maar gewoon zodat hij rustig blijft in zijn mond. Maar zoals ik al zei weer ik echt niet of dit bij jouw paard ook werkt...

maarruh, die foto's die je liet zien, zijn helemaal niet slecht vind ik. Hij heeft zijn hals gewoon goed laag, dus als hij geoon ontspannen loopt is het toch prima! want het lijkt een heel leuk paardje op de foto's!

nou ik hoop dat je hier wat aan hebt... iig suc6 ermee!

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:51

de enige manier om je paard op een deftige manier rond te krijgen is door van Achter naar voor te rijden. Weinig doen met je hand dus (niet liggen trekken, niet liggen trillen.. Enkel gebruiken voor ophoudingen en eventueel voor stelling), En werken met je been. Zorg dat zijn achterhand er meer onderin kom, en dan komt hij automatisch ronder vooraan.
Om die achterhand effectief onderin te krijgen zou ik veel schakelingen rijden, verruimen en verzamelen.. zodat hij wel moet werken op zijn achterhand. Ook moet je zelf zien dat je heel mooi recht blijft zitten, van de moment dat jij vooruit hangt zal je paard ook automatisch meer op zijn voorhand lopen.

groetjes! en succes..