Hakken uitdrukken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0oSuUsSieJo0

Hakken uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 16:19

Ik rij nu zo'n 9 jaar en heb nog steeds moeite met hakken uitdrukken.
nu ben ik er een jaar tussenuit geweest voor een operatie aan me rechtervoet...achillespeesverlenging dat was ook een reden dat het hakken uitdrukken niet zo ging.

maar het wil nu nog niet. ik ben van rijlaarsen al overgestapt op rijschoenen en zit ook al bij de fisio om alles soepel te maken maar het lukt me gewoon niet en zo kan ik me ook niet goed langmaken en verlies ik dus vooral in de galop mijn beugel.

heeft iemand nog goede tips?

kusje SuusS

Saskia_Omar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:51

Onder het fietsen of iets kan je het ook oefenen.
Voor de rest zorg ervoor dat je voeten niet te ver in de beugels zitten en dat je echt op je tenen(nou niet echt op je tenen natuurlijk, maar dat stuk ervoor (weet niet hoe het heet)) leunt.
voor de rest niet echt tips, alleen dat je misschien kan vragen of iemand er constant op kan letten..

ook als je je beugels een gaatje korter doet wil het nog weleens helpen dat je je beugels niet zo snel verliest.

succes!

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:55

beugels op de bal van je voet . iets achter je tenen.
zonderbeugels rijden en dan je benen mooi lang maken en hakken uitdrukken. als dat goed gaat gaat het met beugels vast ook wat makelijker.

en wat saskia_omar zegt je kan wel op je fiets gaan oefenen maar dat is wel heel wat makelijker.

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:01

Ik denk dat je niet veel anders kan doen dan braaf de fisiooefeningen opvolgen. Ik heb trouwens hetzelfde probleem, ben alleen (nog) niet geopereerd.

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:58

beugels gaatje korter? Tot je voldoende balans hebt om druk op je beugels te houden.

0oSuUsSieJo0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 19:10

thnx voor jullie tips ga het allemaal ff uitproberen

odetteke ik weet niet hoe ernstig het bij jou is maar de operatie was bij mij niet zo'n goede keus ben er absoluut niet op vooruit gegaan....