Pony springt bij doorzitten/verruimen in huppelig galopje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Pony springt bij doorzitten/verruimen in huppelig galopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 12:35

Iemand heeft me gevraagd te helpen met een pony met het volgende "probleem". Hij loopt opzich wel lekker, maar als ze gaat doorzitten of wil verruimen in draf springt ze standaard in soort huppelig galopje aan.

Ik denk dat dit gewoon stijfheid/gebrek souplesse is..ze heeft een tijdje stilgestaan en wordt nu elke week ong. 3x gereden door iemand die wel leuk rijdt maar niet echt verstand heeft van over de rug/op achterhand rijden enzo.

Wat zouden jullie hiermee doen? Ik zat zelf wat te denken om eerst aan longeerlijn mooi laag te laten lopen, eventueel longeren met 2 lijnen. En met rijden overgangen rijden, mooi op 2 teugels te krijgen (ze pakt 1 kant wat vast) en eht over de rug te rijden.

Hebben jullie ideeen/tips?

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:39

ja met 2 longeerlijnen rijden zou ik ook doen en dan op het begin gewoon een aantal keer zonder haar er op en als de pony het dan al redelijk goed begint te doen en een beetje los is haar er op zetten en dan voelt zij ook hoe het moet ik hoop dat je hier wat mee kunt groetjes! en veel succes!