Paard inrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LotJhee

Paard inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 09:02

hallo,
Ik en 2 vriendinnen mogen een paard inrijden en dan mogen wij er op rijden, maar een probleem we weten niet hoe je een paard in moet rijden wil iemand ons dat uitleggen?

xxx Lotte

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:04

Dat kan VEEL beter gedaan woreen door iemand die er verstand van heeft

LotJhee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 09:11

Ja je hebt wel gelijk maar die vriendin van mij die krijgt dat paard, en ze wilt hem zelf inrijden. Maar het paard heeft al een aantal keer een zadel opgehad! Het is wel een erg mak beestje, Zou het dan niet gaan?
xxx

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:12

Mijn advies: laat het paard inrijden/doorrijden door iemand die er verstand van heeft en als je toch wat zelf wilt doen, kun je hem/haar misschien daarbij helpen (en ook gelijk wat leren ) Het klinkt alsof het paard nog wel veel moet leren en als dat verkeerd gaat, krijg je een paard dat niet aan de hulpen is.

Veel succes!!

123468086

Re: Paard inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:13

Inderdaad, Door iemand die er ervaring mee heeft, je kunt het ook zelf doen maar dan wel onder begeleiding van iemand die er ervaring mee heeft en tehulp kan schieten als er iets verkeerd gaat.

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:14

Romytjuuh heeft gelijk als je jullie het welf willen dien dan wel moet iemadn erbij met ervaring zodat er geen foute dingen gebeuren

LotJhee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 09:23

Oke! Bedankt allemaal ik kan meschien nog een paar jaartjes wachten met zelf paarden inrijden laat het gewoon me broer doen die heeft mijn haflinger ook ingereden en dat is nou een toppertje!
xxxx

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:32

ze kan het wel aan iemand overlaten die er meer verstand van heeft of die het al vaker heeft gedaan. maar zo leert zij het natuurlijk ook niet.

als je het dan wel zelf doet vraag dan wel of er elke keer iemand bij is die meer ervaring er mee heeft.
en bouw het rustig op.
eerst aan de longe stappen een paar minutjes. de volgende keer, doe je weer wat langer, en michien een klein drafje als die al braaf is.
als die echt al braaf is kan je hem michien al los rijden.
ga niet te lang rijden de eerste keren maar paar minutjes.
en zorg met opstijgen dat je zijn kont niet raakt. en kom rustig in het zadel en niet met een plof. veel succes.

S_a_n_n_e

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:17

Als je nog geen ervaring hebt met jonge paarden inrijden zou ik er niet aan beginnen. de kans dat het paard het verkeerd oppakt is dan erg groot.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:40