benen stil houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__inge__

benen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 20:32

hey,

ik heb mn beugels te kort, maar als ik ze langer doe dan kan ik ze niet stil houden, met lichtrijden 'druk' ik mn voeten dan helemaal weg en in galop verlies ik mn beugels omdat ik mn knieen aan ga knijpen..
hier een foto met mn beugels zoals ik ze nu heb, ( beetje rare foto)
Afbeelding
heeft iemand tips?
Groetjes, Inge

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:39

ga eens in het begin van het rijden zonder beugels rijden. lekker je benen ontspannen en lang maken, dan je beugels op maat maken, zul je zien dat je de beugels veeeeel langer wil! Ga dan eens een tijdje iedere dag aan het begin zonder beugels, dan wen je eraan, ook als je merkt dat je je benen optrekt gewoon weer de beugels uit en benen ontspannen succes

__inge__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 20:42

okey, dank je! kga het zeker proberen!

ziatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:17

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:12

Ik denk dat het ook een beetje aan het zadel ligt.

Je knie ligt nu precies stevig in het zadel, als je je beugel langer doet, biedt het zadel geen steun meer.

Ik had ook altijd de neiging m'n been op te trekken en te bewegen, ik heb nu een dressuurzadel en zit vrij lang en stevig.

Ik heb de eerste weken wel continu aan het uitdrukken van m'n hakken moeten denken.

ankem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 06:43

Ik denk dat je niet helemaal goed in het zadel zit. Ik had het zelf ook, maar met zitles is het nu verbeterd.
Je steekt namelijk je billen achteruit. Je moet meer voorin het zadel zitten en en bekken kantelen. Waarschijnlijk kun je dan een gaatje langer zitten.

mariettek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:50

Het werd al genoemd maar nog een keertje :
Oefenen zonder beugels. Het is voor mij een bekend probleem, maar ik ben er nu praktisch van af! (ja het is mogelijk )

Veel zonder beugels rijden, continue je hakken uitdrukken en jezelf blijven controleren.
Ook werkt de hulp van een buitenstaander goed. Gewoon iemand die iedere keer roept: "hakken naar beneden, benen lang"

Je moet jezelf bewust maken van jouw benen, en dan gaat het zeker beter! Succes!

eleonorav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:10

Dit probleem heb ik ook,en mijn instructrice zei dat ik meer gewicht in de beugels moest hebben,meer op mijn beugels vertrouwen.Je moet als het ware je hele gewicht naar je beugels toe denken,en bij mij werkt dat heel goed.Mijn zit is veel verbetert,raak geen beugels kwijt e.d.Na een paar keer je echt concentreren op je gewicht weet je niet meer anders en gaat het vanzelf.

QueJira

Re: benen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:15

je zit gewoon goed op dit zadel hoor(wat je beenlengte betreft),is geen dressuurzadel dus daar moet je ook niet op willen rijden met lange beugelriemen...
Als je op een dressuur zadel zou rijden zouden beugels inderdaad een flink eind langer mogen en dan zullen ze waarschijnlijk niet klapperen(je benen) omdat zon zadel gewoon anders van vorm is.Bij het zadel waar je nu meer rijdt kun je gewoon niet met lange beugels gaan rijden want dan ben je je kontakt met kniewrongen kwijt

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:46

@QueJira: Dan heeft zij gewoon een groter zadel nodig, je moet je zit niet minder laten worden door een zadel!

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:19

Casca schreef:
ga eens in het begin van het rijden zonder beugels rijden. lekker je benen ontspannen en lang maken, dan je beugels op maat maken, zul je zien dat je de beugels veeeeel langer wil! Ga dan eens een tijdje iedere dag aan het begin zonder beugels, dan wen je eraan, ook als je merkt dat je je benen optrekt gewoon weer de beugels uit en benen ontspannen succes

en als je pony nou heel druk is in het begin en er steeds van door vliegt? dan lijkt het mij niet slim om te beginnen zonder beugels.. mijn verzorgpony is nl. in het begin nogal vaak druk.. dus dan zou dit pas later kunnen

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 05:57

Casca schreef:
@QueJira: Dan heeft zij gewoon een groter zadel nodig, je moet je zit niet minder laten worden door een zadel!

Het gaat niet om de grote van het zadel, dit zadel is wat dat betreft gewoon goed.
TS geeft aan graag langer te willen zitten en dan zal ze een ander zadel moeten hebben, wat meer naar dressuur neigt.
Dit zadel geeft gewoon geen steun meer als je lang zit en dan is het logisch dat TS niet meer kan zitten en haar benen optrekt om steun te zoeken.

QueJira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:10

Casca schreef:
Het gaat hier niet over de zit hoor,maar over de ligging van de benen!

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:47

vergeet niet de rechte lijn langs je enkel, heup en schouders en dan nog je hoofd geloof ik. Daardoor kom je meer in balans en wiebel je ook al minder.