Oh vreselijkheid, doorzitten. Ik heb mijn billen in de loop van de tijd blauw geoefend. Als ik Frits heel ontspannen langzaam kan laten draven op een 10 meter volte dan kan ik doorzitten. Euforie IK KAN HET. Maar zodra ik de volte vergroot en we bij de hoefslag uitkomen versnelt hij en zet hij zich strak omdat er zo'n klotstende baas op zijn rug zit. (vind ik niet gek) en dan is het dus weer over.
Ik duik steeds naar voren met mijn bovenlijf omdat het pijn doet in mijn middenrif en dan blijf je niet zitten. Waarom krijg ik pijn in mijn middenrif, omdat ik niet ontspan.... zucht
Voor mij geldt, heel langzame arbeidsdraf, goed warm gereden en ontspannen, Rug rechthouden en rechtop. Schouders geforceerd naar beneden en mijn bekken met hem mee laten bewegen. Intussen mijn handen stil maar meegaand houden en mijn benen zo lang mogelijk.
Gelukkig is laatst mijn instructrice er maar eens opgeklommen om te voelen, haar conclusie was dat hij ook echt niet makkelijk uit te zitten was. Voel ik me toch niet zo'n hele beginnerling.
Helaas geen tips van mij, wel medeleven