Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lynn_Nikita schreef:Hoi
Heb probleem met met mijn e pony. Als ik ga springen doe ik eerst balkjes draven, gaat goed. Als er laag kruisje staat gaat ze ene keer normaal overheen, andere keer zet ze km ( nou ja bij wijze van ) te vroeg af en springt erover alsof het 2 meter is. Vroeger kon ze netjes springen, is verkocht geweest en ben helemaal opnieuw moeten beginnen met alles. Nu na paar jaar ben ik weer met springen bezig, maar ben nooit zeker of ze dan normaal springt of zo gek afzet.
Op manege rijd ze vaker in lessen mee, en daar gaat lijntjes en parcours springen ook ene keer super, andere keer weer zo vreemd.
Ook ben ik beetje bang geworden om in gallop aan te komen, meeste doe ik nu in draf, ben bang dat net niet past en dat ze weer zo belachelijk afzet. Wie heeft tips, ook over aantal meter/ stappen tussen hindernissen en een balk ervoor leggen of zo
Vroeger sprong ik veel, hele tijd niet gedaan en door die gekke dingen van haar ben ik alleen maar voorzichtiger aan worden. Doet ze niet alleen bij mij, ook in de les bij anderen
Is mijn eigen pony, zelf ingereden en verkocht toen ze iets van 4,5 was, Daar hebben ze alles verpest, mishandeld en alleen gecrosst met haar als ze al eens gingen rijden. Nu heb ik niet elke dag de tijd en heb ik bijrijder die op manege in les meerijd met haar ( ligt tegenover mij weiland, makkelijk) Dressuur gaat steeds beter, het vertrouwen ook, buiten galop niet geweldig, alleen crossen en springen ligt er gewoon aan welke dag het is geloof ik.
tips???
Lynn_Nikita schreef:maar als ik met mijn paard spring ben ik niet bang of onzeker, heb het alleen bij haar omdat ze echt raar kan springen, vlieg er dan nog net niet vanaf. En waarom doet ze ene keer wel en andere keer niet zo raar afzetten en springen. En is niet zo dat 1e keer raar is en erna beter, dat ze moet wennen of zo. Kan ook ineens na 5 hindernissen normaal springen in 1 keer super hoog zijn

kan ze niet met grote sprong erover heen tenminste mijn paardje deed het ook (zelf spring ik niet met haar me zusje wel) en dat hielp meestal wel..